Tokyo - Takarazuka dansa serenata - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Tokyo - Takarazuka dansa serenata - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Tokyo - Takarazuka dansa serenata

Blijf op de hoogte en volg Jolene

27 Juli 2012 | Japan, Matsumoto

Ok weer een tijdje geleden maar door alle drukte nog niet echt tijd gehad om het uit te typen ^^.
Maar goed dus weer een paar daagjes naar Tokyo geweest, dit keer in me eentje. Aangezien de rest niet meer geld wilden neer tellen om naar nog een voorstelling te gaan, en ik wel ^^. Ik moest nog een laatste keer naar Hoshi gumi voordat de hele lading bij het gezelschap weg ging dus jah. Ik ben heeel blij dat ik er nog naar toe heb kunnen gaan om ze te zien het was echt heel cool. De dansen waren fantastisch en vooral de 2de shoe erna celebrety was heel cool er zat geweldige muziek bij en ook een heel leuke scene met een soort van laser zwaard. Dus ja ik heb weer zeer genoten ervan. Plus ja Chie (Yuzuki Reon) zat er bij dat kan nooit mis gaan XD.
En ik heb ook weer iri en de machi bijgewoont, dit keer maar extra vroeg om te kijken HOE vroeg je er eigenlijk moet zijn. Ik stond er om 7 uur in de ochtend en om 9 uur kwamen de eersten binnen druppelen. Maar ik heb nu wel alle mensen op de foto, Kurenai Yuzuru, Makaze Suzuho, Shirahana Remi, Yumesaki Nene, Ichijyo Azusa, Kisaragi Ren, Tenjyu Mitsuki, Suzumi Shio en natuurlijk ook Yuzuki Reon ^^. En nog wel meer mensen maar zoveel ken ik er nou ook weer niet bij naam XD (zitten meer als 70 man in die groep). Maar het was echt heel leuk om ook eens mensen op de foto te hebben die ik nog niet had.
Plus al de Takarazuka fans gaven me snoepjes om de een of andere reden o.o, misschien was het weer zoiets van kijk buitenlandse fan of zoiets. Ik heb wel van 10 verschillende mensen snoep gekregen, en leuek gesprekken gevoerd over Takarazuka. Ik heb bij de Demachi ook een paar persoontjes van de Chie fan club gesproken, dat was wel lol ik geloof dat we naderhand met nog wat andere mensen wel 1 1/2 hebben staan kletsen. Maar dit keer was echt cool die mensen zorgden ervoor dat ik recht achter de fanclub kon gaan staan om goede foto's te maken ^^. Ik geloof dat ik vaker met de Tokyo Chie fanclub moet praten XD. Ze hadden me ook zowat het hele schema van Chie doorgegeven (mag normaal alleen de fanclub weten o.o) maar jah daar had ik weinig aan want ik ging de dag erna al weer naar huis -.-, maar goed het was heel leuk en gezellig als nog ^^.
En daarna maar ergens een plakje gaan zoeken om te eten want om half 9 s'avonds had ik toch wel honger ;p. Dus toen ben ik maar in de buurt gaan eten waar ze echt hele lekkere gefrituurde garnalen hadden met uitjes erbij, en dan nog een kom miso soep en rijst en nog wat bij gerechtjes, en dat voor 8 euro ongeveer. Dat was niet duur en Lekker ^w^! Ik zat ook meteen stampvol dus dat was een zeer goede maaltijd. Toen door stad geflodderd nog een tijdje, en daarna maar weer eens terug naar het hostel.
Het hostel lag trouwens in de zelfde buurt waar ik in het begin ook verbleef, was er best wel chill, en ook genoeg ruimte om je zooi kwijt te kunnen XD. Niet dat ik zo veel bij had, had alleen me kleine handbagage koffertje bij me, waarom met meer gaan slepen dan nodig is ? Maar zelfs 2 koffers zou je er makkelijk kwijt kunnen XD. Maar goed nadat ik terug was, was ik ook gelijk gesloopt en ben ik maar gaan slapen want de volgende ochtedn moest ik uit checken, ik mocht nog wel me bagage er nog laten staan om later op te halen.
En daarna ging ik op weg naar het nationaal museum. Je had die fans ook moeten zien toen ik ze vertelde dat ik de volgende ochtend naar een museum ging XD. Ze vonden me zeer slim alleen al daarom XD, en het feit dat ik schijnbaar meer wist over Takarazuka dan hun dat was ook wel heel hilarisch XD. De buitenlander wist meer dan 3 fanclub leden.
Maar goed dat museum was ook wel heel cool, alleen viel net op het laatste stuk me camera weer uit -.-, dus de laatste zaal heb ik niet. Maar goed nog genoeg andere gave dingen op de foto kunnen zetten :). Ze hebben daar veel oude beelden (sommige replica's maar toch nog even mooi) van goden en budha's enzo, en een collectie katana zwaarden. Verschillende soort want die heb je schijnbaar dat er midden in een rechte lijn loopt en ook met golfjes dikte en soorten metaal enzo, was wel heel cool. En ook allerlei potten en enzo vanuit azie, niet alleen Japan ook China en Korea, en oude geschriften, en ook hele mooie dingen van gemeenschappen die in Japan leven. Zoals de Ainu in Hokkaido, en ook nog een voormalig koningkrijk uit het zouden (Okinawa) Ryuugoku of zoiets (moeilijke naam). Maar daar hadden een schaal staan en die was echt mooi hij was donker met daar in uitgesneden stukken parel er in verwerkt in de vorm van draken. En die was echt heel mooi.
En verder samoerai kostuums en ook nog kimono's en kamer schermen en waaiers en echt van alles hadden ze er dat was heel cool om te zien. Ik heb me daar zeker een ochtend kunnen vermaken :D.
Na jah en toen maar even gekeken wat ik erna wilde doen, er vlakbij lag Ueno park dus toen ben ik daar maar me lunch gaan op eten en heb er ook maar lekker een ijsje zitten eten. Ze hadden daar ook schaafijs die niet zo heel duur was en heeeel lekker. Ze deden er siroop bij dan schaafijs en nog een laag siroop er op en dan kon je kiezen voor melk creme spullie of soft ijs, dus ja ik koos ijs ^^. En dat was zoo lekker, vooral met die tempratuur. Want daar was het warm vergeleken met Matsumoto. Dus dan was een ijsje zeer aangenaam. En toen nog maar een beetje door het park gelopen aangezien er niet veel tijd meer over was om wat anders te gaan doen want ik moest me spullen nog op halen. Dus toen maar weer terug en vervolgens naar Shibuya gegaan.
Daar heb ik nog door een aantal winkels geneusd, en ook nog een cd gekocht, die ook al heel lang zocht en nu eindelijk heb gevonden :D. Dus daar was ik ook zeer blij mee. En ook even door de Disney winkel XD, is altijd leuk om daar door heen te lopen. Nog een paar weekjes en dan mag ik naar Disneyland XD. Weet alleen nog niet welke ik heen wil, Disneyland of Disney Sea. Maar dat zien we dan nog wel.
Maar jah toen was het weer tijd om huiswaarts te keren, of in ieder geval de plak waar de bus vertrekt die me naar huis brengt XD. Maar al met al was het weer een zeer geslaagd weekendje XD.
Ok en hier nog wat korte vuurwerk filmpjes XD, genome vanuit mijn slaapkamer raam ^^

http://www.youtube.com/watch?v=qW4_x4w1GGQ
http://www.youtube.com/watch?v=bnmll9vbRb4

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 27863

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: