Osaka, hertjes, aapies en "Jaa de zee!" - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Osaka, hertjes, aapies en "Jaa de zee!" - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Osaka, hertjes, aapies en "Jaa de zee!"

Blijf op de hoogte en volg Jolene

21 Augustus 2012 | Japan, Matsumoto

Ok denk aangezien ik nu toch internet heb op mijn hotel kamertje en ik nog even tijd heb voordat ik met Moe heb afgesproken dat ik nog even vast een update kan geven.
Ik ben dus afgelopen vrijdag vertrokken richting osaka met de bus. En nou ja vrijdag niet heel veel aparts gedaan, ik ben naar den den town geweest (het akihabara van Osaka zeg maar), en ben nog wat gaan rond neuzen in winkeltjes. Toen was het tijd dat ik me kamer in kon dus ben ik me koffer die ik daar in bewaring had gezet, gaan ophalen en ben ik eventjes gaan slapen. Ik moest om 3 uur op want om 4 uur moest ik aanfietsen naar de plek waar ik de bus op moest stappen die om 4.55 vertrok dus ja ik moest eventjes bijtanken. En toen die avond maar wat gaan eten en ben ik op zoek gegaan naar een winkel die ergens op de 29ste verdieping zou moeten zitten. Na een tijdje zoeken had ik hem ook wel gevonden ^^. En daarna maar weer naar het hotel want de volgende dag ga ik vroeg naar Nara!
Dus ja op weg naar Nara met de trein ^^, daar hebben ze een hele hoop mooie temples en een park erom heen liggen waar ook herten los rond lopen. Dat was wel leuk je kon ze voeren en aanraken. Net als vroeger met papa maar dan zonder fiets en een zonder her om de hertje bambi´s XD. Stond alleen well een bord bij dat ze dus inderdaar wild zijn en kunnen bijten, stampen duwen en bokken. Maar je zou denken dat mensen dat logisch zouden vinden als ze wild zijn toch. Maar goed dus daar de hele dag rond gelopen door het park, wat wel verschrikkelijk warm was tegen 2 uur in de middag had ik 3 liter aan drinken op -.-, het was eigenlijk niet te doen in dat weer maar je moet er wat voor over hebben om wat te kunnen zien toch.
En ze hadden er ook mooie vijvers bij liggen met karpers erin, hebben bijna in iedere vijver hier zitten maar het blijven mooie vissen ^^. En ik ben ook een grote tempel genaamd todaiji binnen geweest, waar ze een enorm Boeddha beeld binnen hadden staan. En oor mooie decoratie er om heen, ze hadden er voor ook van een soort metaal bloemen met vlinders erop staan. Dat was wel heel cool. En ook miniaturen van het oorspronkelijke tempel complex. Voorheen hadden ze er ook nog 2 pagaode´s bij staan, maar die zijn door de jaren heen verdwenen.
En toen weer verder gewandels door het pask, en dan beland je ineens midden in een bos. Waar na een hele lange en verrmoeide klim je boven aan ook weer bij een tempel aankwam. Deze was dan in het rood geverfd net zoals meerdere Japanse tempels en er hingen allemaal lantaarns rondom het complex, en binnen ook trouwens. Dat zou geluk brengen stond op het bordje ^^. Het was er wel heel mooi, en bij sommige lantaarns kon je ook nog de details erop zien, ze hadden verschillende bloemsoorten en herten er op staan. Heb daar nog een aantal foto´s van kunnen nemen dus die kunnen jullie ook nog zien :).
En toen rondje had gemaakt ben ik nog een stukje door nara machi gelopen, daar staan nog een hoop oude koopmanshuizen van heel vroeger dus daar ben maar even doorheen gelopen want er hing een enorme dreigende donder wolk boven me hoofd en ik had geen plu. Dus toen ben ik nog maar even wat souvenirs gaan shoppen en wat gaan eten. En daarna meer weer eens richting hotel gaan reizen want de volgende dag had ik Kyoto op de planning.
Dus weer vroeg op en maar richting Kyoto gegaan want in wilde toch nog graag een keer naar het gouden paviljoen en nijo kasteel. Het zilveren paviljoen had ik ook graag nog gezien maar daar had ik te weinig tijd voor, maar ja die was ook minder indrukwekkend dan de gouden dus ben ik daar heen gegaan. Plus het is nu ook vakantie voor Japanners dus het is overal mega druk, plus Japanners lopen ook nog eens ontzettend sloom dus het duurt echt 3 keer zolang voordat je ergens doorheen bent. Maar goed het was wel ontzettend mooi om te zien, plus het is ook een van de meest bekende gebouwen in Kyoto dus daar moest ik toch wel een keer geweest zijn. Maar ja je moet er een foto van zien, zelf beschrijven word een beetje moeilijk XD. Maar die uplaod ik later nog wel als ik weer thuis ben in Matsumoto. En toen vond ik ook nog de perfecte souvenirs voor me ouder en me broertje, van die bescherm amuletten. Waarvoor ze zijn zeg ik nog niet daar mogen ze nog even 2 weekjes op wachten, maar ik vond eentje wel iets voor onze Mark dus die heb ik meegenomen. Als hij werkt Mark verwacht ik wel dat je me trakteert XD.
Maar goed toen verder gegaan naar nijo kasteel. Dat is door de eerste shogun (vroeger de machtigste krijgsheer van Japan) gebouwd als paleis. Heeft wel een hele tijd geduurd voordat deze ook werkelijk af was. Maar ja de poort stond onder restauratie dus die heb ik allen van een foto kunnen zien die ze erbij hadden geplaatst. Maar het paleis van binnen kon je nog gewoon bewonderen. Je mocht er alleen geen foto's maken. Wat wel jammer is want ze hadden er heel veel mooie beschilderingen in de kamers en houtsnijwerk waar bloemen en planten en vogels in bewerkt waren. En overal ook poppen neer gezet op de manier hoe dat ze die ruimt vroeger gebruikte. Plus ze hebben daar ook een vloer die vogel fluit geluidjes maakt als je erover heen loopt. Daarmee konden ze vroeger merken wanneer er iemand aan kwam, want dan maakte die vloer natuurlijk geluid ^^. Plus eromheen hebben ze ook nog hele mooie tuinen, waar ook planten in staan die wel iedere maand bloeien zodat je altijd weel wat bloemen hebt ^^.
Dus toen we daar weer onze ronde hadden gemaakt ben ik maar naar arashiyama vertrokken, waar ze een apen park hebben. Daar kun je tussen de aapjes lopen en voeren. Het was alleen wel een verschrikkelijk lange klim naar boven zeg. Ik was kapot toen ik boven kwam. Maar het uitzicht en de leuke schattige aapjes waren het wel waard. Plus binnen in het huis kon je even uitrusten en nootjes kopen om de apen mee te voeren. Ze kunnen nog wel eens agressief worden als je ze gewoon eten laat zien, of ze recht in de ogen kijkt of hun aanraakt. Dus ja maar volgens mij was het voor hun ook te warm want zo actief waren ze niet. Maar ik heb wel een paar leuke foto's van stoeiende kleine aapjes en eentje in een boom ^^. En toen maar weer naar beneden gelopen en heb ik verderop bij een van de winkeltjes nog een omiyage voor mij en Manon gekocht. Het is traditioneel snoepgoed uit Kyoto, had ik vorig jaar ook meegenomen, in de vorm van een driehoek gemaakt van rijst en zoete bonen. Maar die moeten nogal snel op dus ja die kan ik niet mee naar huis nemen, en ik weet dat Manon het nog nooit op heeft dus ja leek me wel lekker, heb maar de doos met appel en perzik smaak meegenomen.
En toen was het tegen etenstijd ben ik maar wat gaan zoeken, het eerste wat ik tegen kwam was de Mac dus ben ik daar maar wat gaan eten want ik viel op van de honger. Toen heb ik nog wat door gion, geisha wijk, gelopen en pontocho, een straatje dat bekend staat om een heleboel eettentjes en thee huizen. En op te terugweg naar het station kwam ik ook langs een klein stroompje waar ze iets van lampionen lieten drijven op het water, die door kinderen waren gemaakt overigens want er stonden allemaal tekeningen op. Allen dat is niet zo goed te zien op de foto daar was het wat te donker voor. En toen maar weer naar huis want de dag erna had ik met Minami in Kobe afgesproken.
Dus ja het was dan ook maar goed dat ik wat eerder was vertrokken want ik kwam er dus achter in de metro dat ik me bankpas was vergeten -.-, dus ik snel weer terug en ik was nog op tijd voor de trein ook. Dus dat was een opluchting. Eenmaal in Kobe heb ik even gewacht op Minami, dat was een uitwisseling studente in mijn eerste jaar die ons les gaf, die me even door Kobe op sleeptouw zou nemen. Als eerste zijn we door de Chinese wijk in Kobe gelopen. Waar ze een enorme gave poort hebben staan met allemaal draken erop, en een panda boven op een automaat. En ze hadden er ook een plein met allemaal beelden van de Chinese horoscoop enzo dat was wel cool. En toen verder gelopen richting de haven. En dat was echt heerlijk, lekker frisse zeelucht en koele wind. We zijn toen ook samen met een boot door de haven gevaren wat echt heel leuk was, het is alweer tijden geleden dat ik bij de zee ben geweest. En het was ook heerlijk met dit warme weer om over de zee te varen.
Dus toen zijn we erna wat gaan eten in een tentje vlakbij, waar we ook weer hebben bijgekletst, het is dan ook al weer een jaar geleden dat ik haar had gezien dus ja geneog gespreksstof. En ze heeft me ook nog meegenomen naar een wijk waar vroeger veel buitenlanders woonde, dus ze hebben daar nog heel veel huizen in Europese stijl staan. Wat wel apart was om te zien in Japan. En ze hebben ook van veel huizen een gebouw gemaakt die een land representeert. We zijn ook langs het Holland huis geweest. Waar dus klompen buiten stonden en de mensen die er werkten liepen in oud-Hollandse kledij rond. Dat is wel vreemd om te zien een Japanners in oer Hollandse kleding. We mochten allen geen foto's maken als we niet betaalden om naar binnen te gaan -.-, heb er toch 2 kunnen nemen maar ah fijn. Daar binnen maakten ze parfum, wat dat met Nederland te maken heeft snapten wij ook niet dus zo nodig hoefden wij nou ook weer niet naar binnen.
Dus toen maar weer verder gelopen door de straatjes richting de bus. We zijn eerst nog eventjes ergens gestopt voor een ijsje, dat was wel heerlijk met dit weer.
Plus we kwamen ook nog een of andere Kpop band tegen (Koreaans pop) die er foto's aan het maken waren was wel lol. Had alleen wel geen idee wie dat het waren maar ik heb wel ooit een foto van hun gezien op internet.
En daarna met de bus verder gegaan naar een kabelbaan die ons de berg mee op zou nemen. Wat wel heerlijk was want daarboven was het een stuk koeler. en ze hadden ook mooie lichtgevende sterretjes langs de weg, die ze alleen s'avonds aan zetten maar we konden er nog net wat van zien op de terug weg ^^. Plus er stond ook nog een bord kijk uit voor slangen, ja wat wil je boven op een berg leeft wild en in Japan oo vaak slangen ^^. maar die zijn wij niet tegen gekomen. Eenmaal boven hebben we genoten van de lekkere frisse berg wind en het prachtige uitzicht over de stad Kobe en de zee. Wat echt een heel mooi gezicht is bergen naast de zee. en toen was het al weer tijd om naar huis te gaan. Nog eventjes wat souvenirtjes gekocht, en ik had ook een keitai hangertje en wat Kobe pudding van Minami gekregen ^^. Daar staat Kobe onder andere om bekend om die pudding, plus ik heb er ook eentje voor Manon mee. De rest is jammer genoeg dan niet meer thuis. Dus na een hele leuke dag te hebben doorgebracht met Minami ging ik maar weer op weg naar Osaka. Klaar voor de laatse 2 dagen hier voordat ik weer naar Matsumoto vertrek om al me zooi in te gaan pakken XD, en weer richting Tokyo te verhuizen en naar huis te vertrekken. Mata ne ^_^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 27859

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: