Osaka, Takarazuka en Kyoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Osaka, Takarazuka en Kyoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Osaka, Takarazuka en Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Jolene

18 Juli 2012 | Japan, Matsumoto

Op naar het volgende uitstapje, dit keer zijn we met zijn allen naar Osaka afgereisd want we gaan naar een Takarazuka voorstelling in de stad Takarazuka. Ja als fan moet je daar toch een keer geweest zijn, dus verblijven we in de stad die goedkope hostels heeft en het dichtst in de buurt ligt dus Osaka.
Niet dat we niet naar Osaka zelf wilden, het is een best leuke stad met veel dingen om te doen, alleen hadden we daar nu niet zo heeel veel tijd voor. Allereerst zijn we maar gaan zoeken naar ons hostel. Bleek vlakbij een dierentuin te liggen, waar we later ook naar zouden willen ^^. Maar fijn we kwamen daar dus aan bleek er een foutje te zijn gemaakt met boeken en konden we niet in dat hostel terecht, maar ze hadden wel een zuster hotel letterlijk om de hoek waar we toen konden verblijven godzijdank. Dus daar onze spullen gedumpt en maar op onderzoek uitgegaan.
Ik had me reisgids maar voor het gemak meegenomen. Ben ook maar een keer in Osaka geweest voor een dagje dus jah ken daar ook niet alles dus leek me wel handig. Dus toen maar wat te eten gaan zoeken, bleek ergens een bekend straatje te liggen waar je goedkoop kon eten. Geen idee uit welke tijd dat was, of wat de schrijver onder goedkoop verstond maar zo heel goedkoop was het niet maar ah fijn. Dus uiteindelijk ergens gaan zitten waar ze iets van okonomiyaki achtige gerechten en dergelijke serveerden (soort hartige pannekoekjes, zou je ze het beste kunnen omschrijven denk ik). Marlies en ik hadden niet zon honger dus we deelden een gerecht, iets met vlees en ui dat was wel heel lekker.
En toen maar wat verder rondgekeken in een paar winkeltjes die ze er hadden. En ook wat wat souvenirs gekocht, ik heb een hele leuke stitch telefoon hanger gekocht waarbij hij in een takoyaki zit XD. Dat ding moest ik gewoon hebben ik kon hem niet laten liggen, en ook nog een leuk haar strikje dat perfect bij me rokje past wat ik hier gekocht heb ^^.
En jah verder zijn we nog naar een hele lange overdekte winkel straat geweest en hebben daar wat rond gesnuffeld. Het is tevens ook een van de langste van japan, ongveer 2,6 km denk ik als ik het goed onthouden heb ^^. Maar goed het werd een beetje laat dus toen maar weer richting hostel want we moesten er weer vroeg uit om richting Takarazuka te gaan :D.
De volgende ochtend vroeg even naar de 100 yen shop om ontbijt en drinken enzo te halen. Ga niet in de zomer in Japan op stap zonder minimaal 2 flessen drinken bij te hebben, zeker niet als je in Osaka en die richting zit. Het word daar zo warm dat je onderhand letterlijk zwemt in je eigen zweet -.-. Maar goed dus op de hankyuu trein gestapt naar Takarazuka, waar je zowat ook praktisch voor de deur van het theater stopt, klein stukje lopen maar. En we hebben daar nog wat actrices naar binnen en buiten zien lopen, en foto's gemaakt natuurlijk ^^. En jah we konden ook niet weg zonder de Zuka winkels af te gaan. We krijgen niet altijd de kans om zoveel merchandise te kunnen kopen. Niet dat we alles daadwerkelijk kunnen betalen wat we willen, het is namelijk af en toe nogal een beetje duur. Maar ze hebben ook een 2de hands winkel waar ik nu 2 dvd's heb kunnen kopen voor 60 euro (per stuk dan wel). en normaal kosten dingen ongeveer 100 nieuw dus kun je nagaan -.-. Maar goed ik heb ze nu een heel stuk goedkoper. En ik heb er ook een personal book van Yuzuki Reon gevonden!!! Dat ding zit ik echt al 2 jaar te zoeken maar goed zij is dan ook wel heel populair en het os overal allang uitverkocht. En daar lag er eentje, wel ietsje duurder dan normaal maar niet genoeg om hem te laten liggen ^^. Je kunt wel zeggen dat ik zeer voldaan naar huis be wedergekeerd hehe ^_^;.
En toen nog een beetje door de buurt gelopen en de omgeving een beetje verkend om daarna weer terug te lopen want de voorstelling zou zo gaan beginnen. Dit keer zijn we naar Romeo & Juliette geweest van Tsuki Gumi (oftewel Maan groep). Takarazuka heeft 5 groepen die voorstellingen opvoeren, voorheen hebben Hoshi (ster) en Yuki (sneeuw) ook al deze musical opgevoerd. Die wij uiteraard ook allemaal gezien hebben aangezien de musical die wij vorig jaar hebben opgevoerd hierop gebaseerd was. Dus we waren uiterst benieuwd hoe deze zou worden.
En het was gewoonweg briljant, en ik heb eindelijk Mirio (Asumi Rio) live kunnen zien. En ik ben zooo blij dat we met haar als hoofdrol zijn geweest want ik vind haar stem zo veel beter klinken als Ryuu Masaki (de ander met wie ze de hoofdrol afwisselt). Niet dat de ander slecht is maar haar eigen geluid dat ze uitbrengt in haar otokoyaku stem (zijn vrouwen die mannen rollen vertolken) ligt mij niet helemaal. Dus ik ben heeel blij met Mirio die een stem heeft die helemaal mijn smaak is ^^.
Verder was degene die ik al kende vanuit Hoshi, Miya Rurika, die Mercutio speelde echt heel goed. Ik wist dat ze goed was maar dit was zelfs boven mij verwachting. Dus ik was echt heel blij ermee. Ook de combi met Seijo Kaito die Benvolio speelde was zo fantastisch. (sorry ik kom in fangirl mode XD) En ook veel meer hilarisch dan de vorige combi's.
Ook de Nurse, weet even niet hoe ik haar in het Nederlands moet noemen XD, was echt briljant. Ok ze kan kwa zang niet tippen aan Remi (die heeft deze rol gespeeld in de Hoshi versie), ik vind haar klank mooier. Maar ze was wel heel goed hoor kwa zang, maar hoe ze de rol neerzette was wel veel leuker. Je lag echt in een deuk met hoe ze haar karakter speelde.
En het was het echt dubbel en dwars waard om dit stuk live te zien. Dan kun je ook merken dat niet altijd alles goed gaat. De vrouwelijk hoofdrol Manaki Reika ging in het begin best een beetje vals met een paar nootjes. Maar daarna ging het wel beter, maar ik denk dat ik wellicht nog een beetje aan haar moet wennen. Op bepaalde momenten vind haar wel heel leuk klinken, maar op andere weer niet. Maar ze was wel een geweldige Juliette ^^.
Plus met het karakter Tybalt heb je ook een scene waarbij de vrouw van het huis Capulet een roos naar hem gooit, en die hoort hij dan terug te gooien aangezien hij niet DIE aandacht van haar wil. En dan hoorde zij hem eigenlijk te vangen en weer bij de rest van de rozen te stoppen die voor haar dochter Juliette bedoeld waren. Maar je raad het al hij plofte op de grond XD. En dat hoorde je ook best wel goed door de zaal dus we vonden dat wel even grappig. Niet dat het een dramatisch fout is maar toch leuk XD.
Toen maar ergens gaan eten want we hadden toch wel trek gekregen en daarna maar weer richting het hotel gegaan want de volgende dag gingen we naar Kyoto waar we Renate ook weer zouden zien ^^. Dus weer onze spullen ingepakt en de volgende dag vertrokken. En in Kyoto regende het -.-, en niet zon beetje ook. Wat wel betekent dat het niet zo heet en benauwd is dus dat was wel weer beter ^^. Maar gelukkig regende het niet toen we naar het hostel gingen, en begon het pas met regenen toen we weer binnen waren XD. Dus ja we hadden ons daar even geïnstalleerd en even bedacht wat we zouden willen gaan doen om vervolgens in de namiddag naar de afgesproken plek te gaan om Renate weer te zien.
Toen we weer bij geknuffeld waren konden we op weg naar het restaurantje waar Renate met ons wilde gaan eten. Waar we ook best wel 2 en half uur gezeten hebben XD. Het was er ook best gezellig en het eten was ook heel lekker, dat mag ook zeker niet vergeten worden. En daarna maar weer wat winkeltjes langs gelopen, we konden het ook niet laten om niet de book off binnen te lopen. Daar kun je heel goedkoop 2de hands boeken/CD's/DVD's en nog meer kopen. Dus zeer in trek bij de Hollanders XD. Terwijl we eigenlijk naar een cafe daar toe wilde maar goed. Misschien was dit achteraf wel beter voor onze portemonnee ^^.
En toen erna maar weer afscheid genomen van Renate die weer naar huis ging, maar niet voor lang want de volgende dag zouden naar haar sotsugyou shiki gaan. (heb ook even geen Nederlands woord ervoor, het is een soort ceremonie als je afstudeert eigenlijk, maar in dit geval voor de uitwisseling studenten van Kyoto die hun periode hier hebben afgerond). Sorry dat kon niet korter XD. In eerste instantie mochten we niet binnen werd er gezegd, maar een aardige professor had kunne regelen dat we toch erbij mochten zijn. Aangezien wij helemaal vanuit Matsumoto naar hier waren gekomen om onze vrienden en klasgenoten weer te zien. Al goed deden de vrouwelijke docenten moeilijk maar de mannelijke totaal niet. Die vonden het helemaal geen probleem dat we erbij kwamen ^^. Dus yeah.
Het was voornamelijk speech, speech en speech en verassing nog een speech XD. Duurde wel niet zo heel lang. Daarna was er nog een feestje waar wij ook bij mochten zijn met heel veel lekker eten. Dat krijgen wij dus nooit heh in Matsumoto als we weg gaan. Bij ons sturen ze het papiertje op naar Nederland en dat is het. Maar goed er werd door een docent gezegd dat we ook wat mochten eten dus dat hoefde je geen twee keer te zeggen XD. We vonden dat we wel vaker dat soort feestje moesten crashen XD, dus we hebben ons ook goed vol gegeten.
Daarna werden we voorgesteld aan de club van Renate (drama club), en zijn we ook nog met ze op de foto geweest ^^. Om vervolgens door te gaan om wat dingen te bekijken. We wilde eerst naar het aquarium, maar dat was toch een beetje duur dus dat deden we maar niet. Kunnen beter een keer naar Osaka gaan, dat is iets goedkoper maar dan heb je wel het grootste aquarium ter wereld. Dus ja leek ons een beter idee. Dus toen zijn we maar een paar tempeltjes gaan bekijken vlakbij het station. En we hebben ook nog een soda flaot ijsje iets gegeten/gedronken. Is iets heel Japans, ik kan het wel niet maken met dezelfde spiffy gekleurde drankjes maar ze doen het hier ook wat simpeler met cola. Dus mochten mensen interesse hebben wat het nou in godsnaam is dan demonstreer ik het wel even ^^.
En toen nog wat gaan shoppen in een winkel centrum vlak naast het station. (Even voor me nichtje) Waar ze dus ook een hele Sylvanian Family winkel hadden. Waar ze ook van alles hadden uitgestald aan huizen en dingen. En ze hadden daar veel dingen die ze nog niet eens op de site hadden staan o.o. Maar goed ik ga nog wel een keer er naar toe dan maak ik een foto ^^. Aangezien dit keer mijn camera was leegelopen in Takarazuka. Janneke had hetzelfde, ze waren een beetje warm geworden de accu's blijkbaar en dan kunnen ze zichzelf leeg trekken of iets dergelijks. Maar ah fijn de rest had nog een camera dus ik jat hun foto's wel een keertje XD. En verder heb ik nog een leuk rokje gekocht, alweer XD, ik koop hier wel veel rokjes. Maar goed ze zijn dan ook wel leuker als in Nerderland en dat model is ook niet te krijgen dus yeah ^^.
En toen gingen we eten, Renate wist hier een leuke tabehoudai (soort all you can eat) en dat heette Ninja Sweets. En het was een all you can eat taart restaurant. Ze hadden nog wel wat hartiger voedsel ernaast voor de afwisseling. Maar wat hadden ze daar veel lekkere cakejes en taartjes, en ook Gyouza, en gehaktballetjes, pizza. En je kon ook je eigen ijs maken (met een machine welliswaar) en ze hadden een chocolade fontein. Dus ik heb echt 2 borden met taart en cake op, 2 borden met hartig voedsel, een bordje met chocolade fontein fruit, en een ijsje. En dan nog 3 glazen drinken dus we hebben ons ook helamaal vol gegeten. En volgens mij waren de ogen van Renate veel groter dan haar maag XD. Ik geloof dat de Japanners die naast on zaten ook heel erg in een deuk lagen om ons XD. Wij ook hoor daar niet van, dus het was een zeer geslaagde avond ^^. En toen was het weer tijd om naar het hotel te gaan want de volgende ochtend moetsen we weer naar Osaka om 's avonds de bus te nemen. En we zouden Renate daar ook weet zien aangezien die daar naar een voorstelling ging. Dus terwijl Renate daar heen ging, wilden wij naar de dierentuin. Wat best een leuk dagje was op de muggen na -.-. Ik ben 31 keer, 31 KEER, gestoken op mijn benen. Dat was echt niet grappig meer. Ik had er eerst niet veel last van,merkte ze niet eens maar daarna -.-. Maar goed we hebben wel veel leuke beestjes kunnen zien ^^, alhoewel er ook veel voor pampus lagen door de hitte. Maar hier en daar waren er een aantal actief, We hebben ook een Manon rode panda, een Marlies wolf, een Janneke kat, en een mij tijger gevonden XD. Dus we hebben ons zeer vermaakt daar.
Toen verder naar de afgesproken plek met Renate, alleen konden we elkaar niet vinden en Renate was wat onwel geworden dus een hele hoop heisa maar na wat water en een rustige plak te hebben opgezocht om wat te gaan eten ging het een stuk beter. En we hebben het verder gehad over de voorstelling waar ze was geweest en nog een heleboel andere dingen. Daarna nog een ijsje gaan zoeken ^^, ik snakte al de hele dag naar een ijsje dus ik moest en zou er een krijgen. Dus maar bij de conbini langs gegaan en er daar eentje gehaald en voor het theater gaan zitten aangezien daar mensen klaar zaten om een actrice op te wachten. Bleek dus uiteidelijk Kozuki Wataru te zijn (ex- takarasiene). Dus die hebben we nu ook gezien. En naderhand nog gevraagd of Mizu Natsuki (ook een ex- takarasienne) ook nog zou komen werden we vriendelijk naar de kelder verwezen ^^. Waar dus ook nog een hoop fans stonden dus die hebben we ook weer gezien XD.
En toen was het tijd om onze spullen weer op te halen, die hadden we die ochtend in een kluisje op het station gedouwd zodat we er niet mee hoefden te zeulen, en verder te gaan naar de bus die ons naar huis zou brengen. Dus Renate had ons nog even uit gezwaaid en toen waren we weer weg.
En het leuke was dat we rond een uur of 3 's ochtends thuis kwamen en we hadden om 9 uur les. En na 8 uur in de bus te hebben gezeten, om 9 uur te zijn opgestaan en niet hebben kunnen slapen in die bus had ik te erge hoofdpijn om te gaan dus ben ik maar gaan slapen. We hadden de volgende 2 dagen namelijk onze laatste toetsen -.-, en zoveel had ik tijdens dat tripje nou ook niet kunnen leren dus ik kon alle tijd gebruiken. Nou ging het ook wel een stuk beter dan de vorige keren o.o. had ik dat geweten dan was ik vaker op stap geweest voordat ik een toets had. Maar misschien is het ook wel de onlogische logica van mijn hoofd dingen die voor alle andere mensen makkelijker zijn, zijn voor mij moeilijker, dus de moeilijkste toets tot nu toe is voor mij het makkelijkst want mijn hoofd werkt omgekeerd XD. Dus ik heb nu voor allebei al sowieso een 6 dus yeah ^^ voor mij. Soms is mijn hoofd te ingewikkeld, maar op dit soort momenten hou ik van mijn moeilijke hoofd XD, volgens mij was ik in een vorig leven een Japanner, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan XD.
Maar goed ik ga nu naar bedje toe aangezien ik morgen vroeg weer naar Tokyo ga, ja alweer XD. Om ook nog een keer naar een Takarazuka voorstelling te gaan, ja nu je er eenmaal bent moet je ook je kans grijpen heh XD. Dus wel trusten!
Foto's enzo komen later heb ik nu even geen tijd meer voor ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 27863

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: