Laatste dagen in Osaka - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Osaka - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Osaka

Blijf op de hoogte en volg Jolene

22 Augustus 2012 | Japan, Matsumoto

Ok dat was het voor mijn weekje in Osaka, morgen ga ik weer terug richting Matsumoto om me voor te bereiden op mijn reis terug naar Nederland.
Gisteren had ik samen met Moe (de tutor van Marlies) afgesproken om nog wat leuks samen te gaan doen. Ze komt oorspronkelijk uit Osaka en is nu nog thuis tot de 24 ste want dan vertrekt ze voor een jaar naar Maleisië. Marlies redde het net niet met hun schema om af te spreken dus had ze mij gevraagd of ik in plaats van haar het cadeautje wat ze voor haar had gekocht, aangezien ik toch nog de chocolaatjes moest afgeven ^^.
We hadden afgesproken op het station vlakbij mijn hostel en van daaruit zijn we naar Namba gegaan met de metro. En daar had ze me mee naar een warai raibu genomen, dat is een comedy show net zoiets als cabaret maar dan net iets anders, waar Osaka schijnbaar om bekend staat. Gelukkig voor mij spraken ze niet volledig in het dialect, anders had ik er niks van verstaan XD. Maar ze gebruikten vrij normaal Japans dus ik kon het grootste gedeelte gewoon mee volgen ^^. Maar het was best leuk om te zien, maar dan kan waarschijnlijk ook meer lachen om Japanse humor dan Nederlandse humor.Alleen als je niet de aandacht wil trekken ga er dan niet heen als enige buitenlander XD, dat vonden ze schijnbaar nogal apart. Kan ik me ook wel voorstellen hoeveel buitenlanders zullen er naar zo'n voorstelling komen want die verstaan er toch geen reet van.
Maar goed daarna zijn we nog wat samen gaan eten, en natuurlijk wel iest typisch uit Osaka okonomiyaki, en daarnaast nog wat yaki soba. Okonomiyaki is een soort van pannenkoek achtig iets maar dan met groenten vlees of vis naar smaak er doorheen. En we zaten dus in een restaurant waar je het zelf moest maken ^^. Dus ik heb het gemixt en Moe heeft het op de bak plaat gegooid. Waarna ik het mocht porberen om te draaien, wat ook nog aardig lukte ook XD. Dan nog wat saus en toppings erover en klaar om te eten. En het was lekker ook ^^.
Daarna had Moe niet zo heel veel tijd meer over dus zijn we wat gaan shoppen. Ik heb een manga van Rose of Versailles gevonden. Het is een vernieuwde uitgave dat wel maar dat maakt het een stuk betaalbaarder. Het is namelijk een van de bekendste manga/anime van Japan en het is ook al best oud, dus las je de originele boekjes wil hebben zijn die ontzettend duur en bijna niet te vinden. Maar ik heb nu eindelijk deze dus yeah ^^. Moe had verder nog wat vestjes gekocht en we hebben ook nog wat purikura gedaan. Dat zijn heel bekende foto machines in Japan waarbij je zelf ook al je foto's kan versieren en dingen bij kan schrijven enzo. Dus dat hebben we ook gedaan ^^.
En toen was het weer tijd om afscheid te nemen en ze had me dan ook me afgezet naar waar ik bij de metro eruit moest ^^, van daaruit ging ze zelf ook weer naar huis.
En wat ik vandaag heb gedaan is.... ik ben naar het grootste aquarium ter wereld geweest. En mijn god groot was het inderdaad. Het was maar goed dat ik bij openingstijd naar binnen ging want het is hier nu zomer vakantie en dan word het enorm druk, dus ik kon nog enigszins rustig alles bekijken en wat foto's maken. Voor zover de beestjes me dat toe lieten, ze zwommen nogal snel een aantal.
Maar ze hebben er ook van alles, rivier otters, die echt zooo adorable waren ^^, en pinguins, capibara's dolfijnen, allerlei soorten vissen, zeehonden, zeeleeuwen een walvis haai, kwallen en nog veel meer. Maar dan hadden ze ook echt enorme tanks waar ze die dieren in hielden, je kon er over verschillende verdiepingen naar kijken, Dus dat was echt heel gaaf. Vooral de zeehondjes en dolfijnen war leuk om te zien hoe ze door het water zwemmen en springen. De zee otters waren ook heel leuk, ze waren wel een stuk groter dan ik verwacht had, onze Misty zou er toch zeker wel 2-3 keer in passen. Maar je kan je daar toch zeker wel een paar uur binnen vermaken, ik ging om 9.30 naar binnen en kwam pas om een uur of 1 naar buiten ^^. Daarna ben ik even wat gaan eten en bij een soort winkelcentrum wat rond gaan neuzen voordat ik weer terug ging naar het hostel om even uit te rusten. Dit weer is echt niet gezond voor je, en het feit dat me beenspieren weer eens raar doen -.-. De laatste tijd spannen me spieren zich constant aan zonder ook maar een keer te ontspannen. Dus ja me been deed een beetje heel erg pijn en ik had hoofdpijn van de hitte dus ben ik maar even gaan liggen en wat gaan slapen.
S'avonds ben ik nog maar even de deur uitgegaan om wat te "shoppen", nou ja meer winkels kijken, ik was niet echt iets van plan te gaan kopen. Maar ik had gewoon zin om iets te gaan doen ^^. Ze hadden wel een aantal hele leuke shirts hangen maar natuurlijk alleen maatje Japanner -.-, dus ja kopen kon ik ze niet. En zo heb ik me nog een aantal uur vermaakt voordat ik weer terug ging naar het hostel om me koffer en me tas maar weer een beetje in te pakken zodat ik morgen kan uitchecken.
Dus ik ga dadelijk maar weer eens slapen want ik moet er morgen weer uit om me goosie te verslepen en richting station te vertrekken en richting bus te lopen. En dan ben ik morgen avond weer thuis, waar ik dan nog even gauw me was kan gaan doen om de rest van spullen allemaal in te pakken -.-, en dan ook nog de laatste dingen te regelen voor vertrek naar Tokyo, waar ik ongeveer een weekje ga verblijven.
Iedereen welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 27858

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: