Tokyo - en je raad nooit waar we geweest zijn XD - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Tokyo - en je raad nooit waar we geweest zijn XD - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Tokyo - en je raad nooit waar we geweest zijn XD

Blijf op de hoogte en volg Jolene

28 Augustus 2012 | Japan, Matsumoto

Ok onze laatste dagen in Tokyo zijn aangebroken, we hebben er nu alweer 2 dagen op zitten en morgen is het mijn laatste dag samen met Manon. Want die gaat overmorgen al weer naar huis. ik volg 3 dagen later pas, maar goed.
Wat hebben we nu in die 2 dagen uitgespookt ^^, nou gisteren hadden we toch maar besloten om naar tatada tatada taaa, Disneyland te gaan in Tokyo XD. Dus nu heb ik nog een Disneyland van me lijstje kunnen afstrepen. Alhoewel Japanners zeggen dat Tokyo Disney groter is dan Parijs omdat het 2 parken heeft, klopt er geen reet van -.-. Die twee parken samen zijn ongeveer even groot als Disneyland Parijs, plus ze zijn blijkbaar vergeten dat Parijs ook nog Disney studios heeft dus ook 2 parken dus veel groter. Maar goed het was niet te min leuk en heel gezellig. Er staan trouwens wel veel dezelfde attracties als in Parijs hoor dus van de meeste wist ik al waar ik perse in wilde, Manon wilde graag in de Pirates, ik ook dus geen probleem. Maar Manon is nog nooit in Parijs geweest dus ja die wist dus niet dat zowat alle attracties ook daar te vinden waren, en dan nog was ze hier ook nog niet overal in geweest. Niet dat we in heel veel dingen konden, bij de meeste dingen stond een rij van 2 uur. We hebben toen alleen in de rij gestaan voor de dingen waar we echt in wilden ^^. Voor de rest hebben we naar de parades gekeken en zijn we s'avonds na de verlichte parade nog gauw in een aantal dingen geweest want toen stonden er bijna geen rijen meer ^^.
Toen zijn we nog gauw in de kopjes schotels van Alice in wonderland geweets, een ook in Mickey's Philar magic, dat was een 3D show met allerlei liedjes en muziek uit de Disney films met surround geluid en geuren en water erbij. En die was echt leuk, je kreeg dan Donald te zien die het orkest moest voorbereiden voor Mickey want die moest dat dirigeren, maar dan moet hij die toverhoed opzetten. Dus ja wat doet Donald die probeert dat ook en het gaat mis waarbij hij door verschillede Disney films heen komt om maar die hoed te pakken te krijgen en dat was echt hilarisch om te zien ^^.
De parade was ook zeer indrukwekkend, vooral de verlichte parade die was echt heel leuk ook te zien, maar ja goed Japanners en lichtjes heh dat kan niet mis gaan XD. Maar ik heb genoeg foto's dus dat moet wel lukken om wat te laten zien.
Dus na ons de hele dag als en stel kleine kinderen vermaakt te hebben in Disneyland zijn we tevreden wedergekeerd naar ons hostel waar we ons al snel weer in dromenland begaven.
En ja het avontuur van vandaag, we hadden s'avonds weer afgesproken met die man die Manon ook was komen opzoeken in Matsumoto want die zou ons mee uit eten nemen. Dus daar moesten we wel op tijd zijn dus we konden niet ergens verder weg heen. Dus gingen we maar richting Ueno waar ze nu een geweldige Egyptische tentoonstelling hebben. Renate was er ook al geweest en die zij dat het de moeite zeker waard was. Dus daar wilde ik ook wel heen, als Lien niet naar Egypte kan komt Egypte maar naar mij toe XD. Maar het was wel heel gaaf, ik heb nu een aantal stukken uit mijn boeken in het echt gezien ^_^. Ze hadden er uit steen gehouwde afbeeldingen, standbeelden van Farao's, ook een heel groot standbeeld van Amun (vader van Toetanchamon) voor de niet wetende onder ons ^^. En ook tal van relikwieën zoals een rituele dolk, en urnen war organen in werden bewaard, foto's van de opgravingen, en ook een sarcofaag van een Egyptische koningin. Het was er alleen wel poepdruk, je kon je kont er niet keren. En ze zeggen wel dat Japanners altijd beleefd zijn en en anderen denken nou dat was hier niet te merken -.-, je werd gewoon aan de kant geduwd. Plus er werd door het personeel ook gezegd dat je niet langer als een paar minuten bij het glas mocht blijven kijken omdat het zo druk was, er bleven mensen vrolijk een dik kwartier bij staan. Maar dat hebben we wel eerder meegemaakt, niet alle Japanners denken constant aan anderen. Maar goed we hebben het gezien en het was geweldig.
Het was alleen wel een stuk duurder dan we verwacht hadden dus ja nam ik Manon maar mee voor een ijsje ^^, want ze ging toch maar weer met me mee ondanks dat het een beetje duur was. En ik had als het had gemoeten ook wel later in me eentje kunnen gaan dus trakteerde ik haar maar op een ijsje ^^. Plus ik wist er in de buurt ook een tentje waar ze heel lekkere schaafijs hadden, en ook niet zo duur en je krijgt er meer voor dan bij de meeste duurdere schaafijsjes. Dus ja daar hebben we dan ook maar even gezeten en lekker afgekoeld met een ijsje, want oh mijn god mensen wat is het hier warm. Nou hier konden we nog in de schaduw staan, in de wacht rijen bij Disney stond je vaak in de volle zon. En dat bij zo'n 35 graden -.-, daar word je niet vrolijk van. Dus oh wee als het in Nederland nog steeds zo'n heet weer is heh. Ik ben dat weer nu onderhand wel zat ik wil lekker fris, en dan niet met een plantenspuit XD! Maar goed toen nog door het Ueno park gelopen, want Manon was er nog nooit geweest, plus in deze tijd bloeit de Lotus bloem, en die hebben ze ontzettend veel daar bij de vijver om de tempel heen en dat was vorig jaar ook heel mooi. Dus we zijn daar heen gelopen, verderop op het meer heb je ook bootjes waarmee je de vijver door kan, maar die was gesloten dus dat konden we niet doen :(. Maar goed we hebben wel heerlijk in de schaduw met een zuchtje wind langs de vijver kunnen zitten. En toen werd het onderhand tijd om naar de afgesproken plek te gaan waar we meneer Mogami zouden ontmoeten. Maar we waren een beetje vroeg dus we zijn nog wat gaan window shoppen in een winkelcentrum bij het station in de buurt. En daarna hebben we heerlijk gegeten in een restaurant in Roppongi. En alweer heeft hij ons helemaal vol gestauwt met allerlei Japanse/Chinese lekkernijen. Het was ook wel heel lekker moet ik eerlijk zeggen, maar ik zat er op een gegeven moment zo vol van dat er echt geen hap meer bij kon, en hij bleef maar weer bestellen heh. Maar goed we hadden we goed gegeten en gezellig bijgekletst met meneer Mogami. En daarna maar weer eens richting hostel gegaan om te gaan slapen want morgen is onze laatste dag met zijn 2en, en we gaan nog even naar een irimachi van Takarazuka en verder kijken we nog wel wat we voor leuke dingen we gaan doen. We kunnen het niet al te laat maken want om 8 uur ga ik nog een laatste keer met ons mam skypen, dus ja en dan zit het er alweer bijna op. Ik zal de laatste foto's nog up gaan loaden. Er komt vast nog wel een laatste verslag, ik heb alleen niet zo veel ruimte meer voor foto's XD. Dus ja en Disney moet er toch wel bij heh :P.
Groetjes en Oyasumi !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 27856

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: