Yokohama - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Yokohama - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Yokohama

Blijf op de hoogte en volg Jolene

31 Augustus 2012 | Japan, Tokio

Ok, nou ik wilde dus graag nog een keertje naar Yokohama. Dat is een stad dat ligt naast Tokyo ongeveer. Dus daar ben ik gisteren maar naartoe gegaan. Het duurde met de metro erbij ongeveer een uurtje om er te komen.
Maar het was wel heerlijk, want het lag wederom bij een haven, dus ook langs de zee XD. En daar waait het zo lekker koel ^^. Dus ja daar maar de hele middag rond gehangen. Ik ben eerst langs een park gelopen wat dus aan het water ligt. Je moest er volgens het bordje wel uitkijken voor duikende roofvogels, waarschijnlijk een zeearend. Dus ja ze hebben hier wel hele leuke parken, kijk uit voor wilde herten, wilde zwijnen, slangen en nu ook nog roofvogels XD. Maar goed dat ik er geen heb gezien, ik vind een duif al erg genoeg XD. Maar goed ik heb daar lekker me lunch opgegeten en ben toen verder gelopen.
Ze hebben er ook hele coole hoge gebouwen bij staan. En ook een drijvend restaurant die aan een pier ligt waar je een rond vaart kan nemen. Dat was een beetje duur en ik heb dat in Kobe ook gedaan dus dat deed ik maar even niet. En ze hebben er ook nog een soort van mini pretparkje, je zou het kunnen vergelijken met een kermis, en dat lag ook midden in het water ^^. Ben er alleen niet ingeweest was een beetje te warm en te druk voor. Plus ik wilde nog wat meer zien dus ben toen doorgelopen.
Ik kwam langs een aantal heel erg mooie gebouwen, Yokohama wonen schijnbaar ook veel immigranten, dus ook veel gebouwen en westerse stijl. Zo hebben ze er ook nog een pakhuis compleet gebouwd van rode stenen, zeg het soort wat je ook in Groot Brittannië zou zien. En ook nog formele gebouwen zou als een immigranten dienst die gevestigd is in een gebouw dat Tower of Queen heet. Die gebouwen zagen er zeer imposant uit, ze hebben ook nog een Tower of King en Tower of Jack. Die laatse vond ik wel het mooist ^^, maar ik heb nog foto's al ik thuis kom. Het is alleen wel jammer dat het hier nu vols staat XD. Maar goed, toen verder nog langs de kant van de zee gelopen waar het ene na het andere parkje blijkt te liggen. Ze hebben we ook nog eentje waar ze schijnbaar kenmerkende beelden voor Yokohama hebben staan. Zoals het meisje met de rode schoentjes, en een of andere watergod/beschermer, die laatste hadden ze ooit van de stad San Diego gekregen ^^, weer wat bijgeleerd.
En ik ben verder doorgelopen naar de haven toren, wat ongeveer hetzelfde idee is als de haven toren in Kobe alleen is deze wit en niet rood. En ze hebben hier ook een China town, alleen dan wel een heel stuk groter. Waar ze schijnbaar heerlijk eten hebben. Ik ben er eerst maar eens rond gaan neuzen. Wat ook vreemd was dat ik even op de kaart keek welke richting ik op moest, want ik was mijn kaart dus verloren -.- handig van mij heh ^^.
Maar goed het was in principe op loopafstand. Stopt er daar een auto ik denk die wil weten waar hij heen moet dus ik vroeg me af waarom hij dat in godsnaam aan een buitenlander zou vragen. Blijkbaar vroeg hij of ik een lift nodig had o.o, ik had zoiets van heel vriendelijk hoor maar 1 het is misschien 5 minuten loopafstand van hier, en 2 (dat zij ik maar niet recht in zijn gezicht ^^) ik stap niet zomaar met wild vreemde mannen in de auto, ook niet in Japan. Dus hij reed daarna ook weer vrolijk verder en ik kon weer verder met mijn route. Rare Japanners, op het station ook al wilde er eentje me verjaardag weten om me een cadeau te sturen o.o. Ik had zoiets van ik ken jou niet -.-, wat moet je van me. Maar goed na duidelijk gemaakt te hebben dat ik NIET in Japan woon en naar huis ga liet hij me weer met rust. Waarom heb ik dat soort dingen altijd als ik in me eentje ben -.-. Ik had met Manon mee naar huis moeten gaan. Maar goed daar zullen we over 3 dagen geen last meer van hebben XD.
Maar goed dus China town, het was er wel heel cool, ze hadden daar ook van die Chinese poorten bij de ingang. En ook een paar tempels in Chinese stijl. Die waren wel cool, die hebben iets meer kleur dan de Japanse. Japans heeft er dan wel veel rood in zitten, maar deze hadden groene dak pannen, en rood in de pilaren en goud en blauwe versiersels en ook hele geweldige standbeelden ^^. Het was weer eens een keer wat anders en het zag er ook indrukwekkend uit. En ook heel veel eten verkochten ze er, dus ik heb maar ergens een manjyu gekocht. Want ik heb wel eens een Japanse versie op en weet dat die dingen best nog goed vullen, plus deze zijn groter en beter gevuld ^^. En die dingen zou je enigszins met een broodje bapau kunnen vergelijken, ze hebben ook een beetje een broodje van zacht light deeg, en binnen in (ik had de vlees versie ^^) zit in mijn geval dan vlees met nog iets van wat uit en nootjes dacht ik, ik had geen idee wat die dingen waren. Maar het was wel heel lekker, plus ik had een grote versie dus ik zat ook vol van de avond ^^.
En toen nog verder door de straatjes gelopen en toen maar weer richting de haven om daar weer de metro naar Yokohama station te nemen. En onderweg kwam ik ook weer van alles tegen, zoals een tent die echt te kitsch voor woorden was. Het hele gebouw was wit, de trap had dan een zwarte reling, en er omheen zaten dan nep rozen verwerkt met sierverlichting, boven hing een kroonluchter en ook nog allemaal beeldjes van Engelen (Het heette dan ook vertaald het Engelen huis dus jah het was toen enigszins logisch), maar goed ik heb er een foto van genomen XD.
Toen liepen we nog langs een heel cool schip, wat ze hadden nagemaakt waar je zo langs kon lopen. En verder door lag ook nog een soort mini pretpark/kermis achtig idee. En toen verder gelopen naar het winkelcentrum waar ik naar binnen moest voor de metro. Daarvoor bij de trappen was een of andere gast een show aan het geven met vuur fakkels, die hij dan jongleert enzo. Was wel cool om even te zien, maar ik was gesloopt dus wilde graag wel even een trein naar huis. En ook ergens naar binnen waar het niet zo warm was XD. Wat zal ik blij zijn als ik niet meer weer heb met temperaturen over de 30 graden.
Maar goed ze hadden daar ook een snoopy, Sanrio en Disney store. Dus daar wilde ik nog eventjes door gaan neuzen. Ik kan toch niks meer kopen want alles zit vol. Tenminste van wat ik mee moet nemen dan, eten gaat makkelijk want dat eet ik toch op XD. Maar goed dat verkopen ze daar niet. Maar ik wil ook een Disney winkel in Nerderland ze hebben er zoveel leuke spullen. Het is alleen soms wel een beetje prijzig, misschien maar goed ook anders kocht je die hele winkel leeg XD.
Maar goed dus weer na een dag op pad te zijn geweest maar weer terug naar het hostel. Om daar maar een filmpje te gaan kijken en een beetje uit te slapen zodat ik de volgende dag me koffers kon gaan regelen.
Maar ja eenmaal gebeld bleek dus vanochtend dat het bedrijf waar Manon haar koffers mee heeft opgestuurd geen orders meer aannamen dit weekend -.-, dus kreeg de persoon aan de balie die voor mij belde, nog 2 nummers. Eentje daarvan haalde ze dan nog wel op maar dan ook alleen vandaag nog. Dus ja ik zit nu een beetje zonder koffers, en ook zonder tas. Want me rugzak moet mee terug in me koffer. Ik heb het nu wel nog weten klaar te spele dat ik een broek in me handbagage weet te krijgen met nog een ding uit me koffer. En dit word leuk, dus mensen die me af komen halen let niet op hoe ik er uit zie XD. Ik trek dus sowieso me korte laarsjes aan met een spijkerbroek en een t-shirt, daarover komen 3 rokjes, 1 Jurk, 1 sjaal, 1 vest, 1 leren, 1 zomerjas en 2 hoedjes op me hoofd XD. Maar als dat betekent dat ik een kilo lichter heb, heb ik er dat wel voor over. Manon had me dus laten weten dat het zon 40 pond per koffer kost, maakt niet uit hoe zwaar, dus dik 50 euro zo ongeveer denk ik. Dus ja dan toch maar even wat proberen te verplaatsen en hopen op het beste. Maar ja ik heb nu nog meer als honderd euro over aan yen, die ik niet op ga krijgen in die paar dagen, dus als het er alsnog over komt ben ik in ieder geval vanaf want als ik het terug ga wisselen krijg ik minder terug als wat ik er voor betaald heb. Dus jah we zien wel wat het word.
Dus nog 2 dagen ongeveer Tokyo, niet dat ik veel van plan ben om te gaan doen, ik moet nog naar het vliegveld komen en me benen werken nog niet erg goed mee. Af toe vraag ik me af, of dat ze er niet af gaan vallen ze kraken en knoeken nog al veel de laatste tijd XD, maar ach jah ze zeggen wel eens piepende kruiwagens lopen het langst. Misschien is het wel een goed teken XD, neemt niet weg dat het wel veel pijn gaat doen -.- maar goed. Ik heb vandaag ook de hele dag in het hostel door gebracht. In de ochtend me koffers geregeld, daarna nog even gaan douchen, toen eten gehaald en een filmpje gekeken. Toen beneden gaan zitten want ze zouden tussen 16.00 - 18.00 me koffers komen ophalen. Alleen de persoon die me koffers kwam halen had geen flauw idee waar de afhaal balie überhaupt zit, wel op terminal 2, maar waar had hij geen flauw idee van, ook niet vanaf hoe laat ik ze kan afhalen -.-. Dus dan ga ik er zondag maar heen en kijk of dat op dat tijdstip er nog iemand is. Zal vast wel want er vliegen ook mensen s'avonds. Ik kom toch de avond van tevoren aan, kan ik het gelijk even gaan zoeken en kijken wanneer ik ze kan af halen.
Ik heb er nu al zin in om weer eens een keertje naar huis te kunnen. Alleen de 12 uur lange vlucht is wat minder -.-. Het lijkt in dat vliegtuig wel 10 keer zo lang te duren. Maar goed daarentegen voelt het stukje van Londen naar Amsterdam weer een stuk korter als je 12 uur in een ander toestel hebt gezeten.
Dus waarschijnlijk is dit het laatste stukje wat ik schrijf, tenzij ik toch nog iets ga plannen om te doen ^^. Maar ja zo is er alweer een half jaar voorbij, en wat een hoop dingen hebben we in die tijd meegemaakt. Maar het was zeker de moeite waard om het allemaal te mogen meemaken ^_^. En iedereen thuis tot aankomende week! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 2570
Totaal aantal bezoekers 27844

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: