Tokyo - schoolreisje - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Tokyo - schoolreisje - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Tokyo - schoolreisje

Blijf op de hoogte en volg Jolene

08 Juli 2012 | Japan, Matsumoto

Ok dit weekend een tripje gehad met school naar Tokyo ^^. Hetwas wel een ontzettend hectisch schema, we hadden zowat geen vrije tijd maar het was wel heel leuk. Ook al had ik de meeste dingen wel al zelf gezien en gedaan. Alleen het weer zat weer tegen, maar goed dat schijnt een traditie te worden als ik naar Tokyo kom gaat t regenen. Alvast goed om te weten voor over 2 weken XD.
Maar goed we vertrokken dus om 5.45 in de ochtend, wie dat verzonnen heeft weet ik ook niet maar goed. Dus toen met zijn allen in de bus en op weg naar Tokyo. De bus reis was niet zo speciaal, aangezien we dat al meer dan een keer hebben meegemaakt. Maar goed toen we dus Tokyo binnen kwamen rijden verveelden Marlies en ik ons een beetje. Dus wat gingen we doen, naar Japanners in de auto kijken en zwaaien en kijken wat voor reactie we krijgen, dat is echt heel hilarisch om te doen XD. Er waren er een aantal die niet echt veel deden maar eentje was wel heel leuk. Er was enigszins een beetje file, dus we zaten op de ene baan en die auto op de andere en dat gingop en neer langs elkaar af. Dus de eerste keer keken we en die keken terug en hadden zoiets van he buitenlanders met echt zon big smile op hun gezicht. Toen reden hun weer een stukje naar voren totdat we weer bij waren en begonnen te zwaaien, en hun zwaaiden met zijn 4 en ook heel enthousiast mee XD. En zo ging dat even door maar het leukste was nog dat ze op t einde feesthoedjes hadden opgezet, dus Marlies en ik lagen in een deuk in de bus XD.
Dus we hadden ons het laatste stukje wel vermaakt in die bus. En toen daarna kwamen we aan bij het anime museum. Waar ze dus over van allerlei soorten animatie series-films die in Japan gemaakt-geproduceerd zijn. End at was best wel leuk om te zien, aangezien de meeste van ons nogal veel anime kijken ^^. Plus we mochten ook nog onze eigen mini anime maken. Er was alleen niet genoeg tijd om die te maken voordat we weg waren dus het einde resultaat hebben we nog niet kunnen zien. Maar t was wel heel leuk.
Daarna werden we meegenomen naar waar de hele grote vismarkt word gehouden, die vind plaats heel vroeg in de ochtend dus jah in de middag was hij wel al afgelopen. Maar we weten waar die zit, mocht ik ooit zin hebben om er 3 uur in de ochtend naar toe te willen dan kan ik hem vinden. Toen was het dus tijd om te lunchen, de hele groep had al een restaurant gespot waar we de laatste keer goedkoop hadden gegeten dus gingen gelijk die richting op. Ik had niet zon zin in dat eten dus ik had niks besteld en dacht ik zoek daar wel wat te eten. Na heel wat straatjes en kraampjes te zijn afgelopen waren we weer bij het begin punt waar ze dus vis dingen verkochten. Dat leek me wel lekker en Manon wilde ook wel wat proberen een aangezien ik t niet in me eentje op kon hebben we dat samen gekocht. Wat best heel lekker was, heb geen idee wat we precies hebben gegeten maar het was allemaal met vis dat wel XD. Maar het was heel erg lekker.
Toen zijn we snel we de bus in gedauwd om weer verder te rijden naar de opstap plaats van een boot tocht die we zouden gaan maken. Je heb daar een boot die suiji bus tour heet, let niet op de naam want het is echt een bootje. En daar had je een geweldig uitzicht vanaf de rivier op Tokyo. Het was wel heel regenachtig dus het had waarschijnlijk mooier gekund, maar we konden in ieder geval lekker zitten en uit rusten. Voordat we er bij asakusa weer uit moesten.
Daar aangekomen kregen we een beetje vrije tijd, een uurtje ongeveer om daarna weer verder te gaan naar het hotel. Ik heb daar al eerder een dagje vertoefd dus ik wist de dingen daar wel te vinden en ben maar gelijk op pzoek gegaan naar wat leuke souvenirs, en ook nog wat voor mijn tutor aangezien die ons toch wel heel erg geholpen had bij onze mini musical. Dus ik vond dat een aardigheidje wel op zijn plaats was ^^. En ja toen maar weer verder naar het hotel om onze spullen daar neer te leggen en we gingen toen ook nog uit eten in een restaurant dat dus eigenlijk weer naast die tempel lag en we daar weer terug gingen, maar he als dat werkt voor hun oke best. Maar het eten was wel heeel lekker, we kregen Tempure te eten. Dat zijn dus dingen zolas groente of vis die ze in een deeglaagje frituren, plus we kregen er ook nog wat kleine bij gerechtjes en rijst en miso soep bij. Wat ik bij lange na niet allemaal op kon maar daar hadden we de rest bij ons aan tafel voor ^^. Het was er alleen heel erg koud aangezien ze die airco daar nogal hoog hadden aan staan -.-, waarom snapten we ook niet want zo heel warm was het die dag niet.
Dus toen weer naar het hotel om te kijken wat we die avond wilden gaan doen, een Koreaanse uitwisselings student die bij Marlies en Janneke op de kamer zat had ook nog geen plannen en we zijn toen uiteindelijk met zijn allen naar de karaoke gegaan. Door de stromende regen wel te verstaan -.-, maar goed uiteindelijk was de karaoke bij ons in de buurt nogal prijzig dus we zijn weer terug gegaan naar asakusa want daar zat een goedkopere. Dus op de metro gestapt en verder daar heem gegaan. Uiteindelijk hebben we daar 2 uur gakaraoked en gingen we toen maar weer terug aangezien we de volgende ochten weer er vroeg uit moesten. Alleen een probleempje was dat de metro die we moesten hebben al dicht was. Dus toen moesten we terug lopen, godzijdank regende het toen ook niet meer en kwamen we redelijk droog thuis aan, onze schoenen waren nog nat van de heen weg.
Dus toen maar naar bed gekropen en de volgende ochtend weer op. Iris, ook een student van onze school in Nederland ze zit alleen in de andere klas, ging met mij en Manon mee ontbijten aangezien ze bij ons op de kamer zat. Er was alleen een mix-up over waar we moesten ontbijten. Op het schema van school stonds de 25ste verdiepinng, schijnbaar stond op het kaartje van het hotel de 5de. Maar goed het was het zelfde dus het maakte uiteindelijk ook niet uit. Maar dat verklaarde wel waarom we niemand zagen op die ontbijt zaal. Het was wel allemaal heel lekker, en ze hadden ook vers fruit en groenten. Dus daar hebben we ook meteen onze slag mee geslagen. Het hotel waarin we verbleven was ook nog best luxe, onze kamers kosten blijkbaar 250 euro per nacht. Dus we hadden ook zoiets van heeft deze uni geld te veel o.o, maar goed niet dat je mij hoort klagen, het was weer eens een keer heerlijk om in een normaal bed te liggen. Ik denk dat ik de eerste week als ik thuis ben me bed niet meer uit kom XD.

Maar goed dus toen verder naar het Edo-museum, waar afgelopen jaar ook ben geweest en daar wel 4 uur heb doorgebracht. En hier kregen we maar een uur. Dus met Manon een boel foto's van onszelf gemaakt met dingen waarmee je foto's mocht maken, zolas een rekisha en een ouderwetse fiets XD. Aangezien manon dus ook a 2 keer daar was geweest. Maar goed toen erna weer snel naar buiten want we moesten verder naar het laatste deel van het programma de Skytree. Dat is een nog niet zon heel lang geleden geopende toren, die nu de hoogste ter wereld is ^^, waarbij je dus een geweldig uitzicht heb over Tokyo. Net zoiets als de Tokyo tower waar afgelopen jaar ben geweest maar dan nog hoger. Dus we moesten daar ook nog ergens gaan lunchen, aangezien we het extra geld dat we moesten betalen om naar de hoogste uitkijk post te gaan het t niet waard vonden aangezien het weer niet heel erg mee zat. In dat geval is het bovenste deel van de toren omringd met wolken dus dan zie je toch niet veel. Alhoewel het wel een stuk beter weer was dan de dag ervoor, toen zat meer als de helft van die toren tussen de wolken XD.

Maar goed aangezien alles rondom de skytree pokke duur was, zijn wij iets buiten het skutree complex gaan zoeken waar we konden eten. Uitendelijk vonden we een tentje waar we niet zo heel lang hoefden te wachten om te kunnen zitten, geloof me overal was het poep druk -.-. Maar goed dus gezellig met zin allen daar gegeten, Gyouna (de Koreaanse uitwisselings student) was ook met ons opgetrokken die dag dus die was ook gezellig mee wezen eten. En op de terug weg nog genoten van een lekker ijsje en toen weer verder gelopen naar de verzamel plak waarna we dus weer richting Matsumoto zouden vertrekken. Hel hectisch tripje maar wel leuk ^^.
En volgende week gaan we naar Osaka, Takarazuka en Kyoto! Ok ben een beetje laat met updaten maar met les en uitstapjes enzo had ik nog geen tijd gehad om eerder up te daten. Als het lukt doe ik het volgende verslag morgen zo niet moet dat wachten tot ik zaterdag weer terug ben uit Tokyo ^^, daar ga ik overmorgen heen want ik heb vrijdag weer een voor stelling ;).

En hier de link naar een kort stukje op de boot ^^.
http://www.youtube.com/watch?v=f5kMMo-dj_w&feature=youtu.be

En nog wat andere filmpjes die ik nog niet gepost heb ^^
Musical koi koi Matsumoto
http://www.youtube.com/watch?v=3n-UGIEcHqU

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 27854

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: