koikoi Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu koikoi Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

koikoi Matsumoto

Door: JolenedeReuver

Blijf op de hoogte en volg Jolene

04 Juli 2012 | Japan, Matsumoto

In tussen zijn we alweer een tijdje verder, dus weer genoeg gespreksstof om verhaal mee te breien.
allereerst Koikoi Matsumoto, dat is hier een festival dat word gegeven om met allerlei culturele dingen over andere landen in contact te komen. Er worden dan ook veel uitwisselings studenten van de universiteit gevraagd om mee te helpen. Zo had je er ellerlei soorten eten van verschillende landen van de wereld, maar onze musical was wat te laat daar voor dus toen wij aan kwamen was alles op.
Verder heb je de stamp rally, daarbij heb je mensen van verschillende landen die je dan hallo bedankt en tot ziens geloof ik in hun taal moeten leren en als je dat dan kan zeggen krijg je een stempel, heb je ze allemaal dan krijg je een prijs ^^. Dus dat deden er ook een hoop van onze school.
En dan had je ook nog spelletjes en een booth waar mensen dan naar toe konden om dingen over het lnd van die persoon te vragen.
Maar wij hoorden dus bij het podium gebeuren, en daar hadden ze ook van alles, het eerste gedeelte hebben we niet gezien want we waren druk bezig met de make-up en onze kostuums aantrekken er voor dus dat hebben we gemist. We hadden het ook maar net gehaald 5 minuten later en we waren te laat. Wat echt enorm veel stress met zich mee bracht. Dus tegen de tijd dat ik op moest stond ik te trillen op mijn benen van de stress. Maar goed dat werkte wel bij het liedje dat ik moest zingen ik heb waarschijnlijk nog nooit zo kowai boku ha kowai gezongen XD. (even voor de duidelijkheid dat is de naam van het liedje boku ha kowai- ik ben bang vertaald ^^) En ja dat klinkt niet in het Nederlands zo als zo veel liedjes die vertaald worden.
Maar goed na al dat oefenen ging het wel als een sneltrein voorbij, het was echt over woordat ik er erg in had. Maar er zijn ook best een aantal foto's van gemaakt maar die moet ik nog een keertje halen en dan kan ik ze uploaden ^^.
Maar goed voor dit hele gebeuren hadden we de week ervoor generale repetitie, wat ook best wel leuk was maar heel druk. Voor de mensen die kwamen opdagen daar mochten wij dan nog een keertje oefenen. Alleen was ik dus even vergeten dat ik niet tegen stag licht kan -.-, daar werd ik op een gegeven moment ontzettend beroerd van dat ik ervan over me nek ging. Had ik bij de echte opvoering gelukkig geen last van want dat ging dus zo snel dat het geen tijd had om in te werken ^^. Plus toen moest ik ook even het kleine stukje zang van Renate doen, aangezien die nog in Kyoto zat, maar ja dat zong ik dus met wat minder kracht aangezien Renate niet zoveel kracht draagt met zingen als ik. Dus toen ik mijn stuk moest zingen stond de microfoon veel te hard XD, dus waren de mensen die daar mee werkte hadden even zoiets wat krijgen we nou XD.
En een paar dagen voor de opvoering had ik dus ook voor mij en Renate identieke jasjes gevonden ^^, anders hadden we een probleem gehad met het kostuum voor onze tweede rollen, maar yeah plus het zag er ook cool uit allebei met zwarte laarzen, witte broek en dan het zelfde jasje XD. En dan zo ook nog over straat lopeen naar afloop om eten te halen dat was geweldig. Dat gaan we thuis ook een keertje doen XD.
Renate en ik hebben na het opvoeren nog even naar een aantal dingen op het podium kunnen zien, zoals een groep die nihonjin no hen na tokoro, oftewel het rare van Japanners. En dat kwam er op neer dat ze dus zongen en nou ja discussiëren over Japanners en wat er nou raar was aan hun. En ook nog een geinig stukje aan het einde wat je dus met hele publiek mee moest doen XD, dus dat was wel grappig.
En dan het Wasshoi optreden, waar Janneke Marlies en Manon ook aan mee deden. Dus dat hebben we dan ook nog gekeken en op het einde ook nog met alle mensen mee gedanst ^^. Dat was heeeel vermoeiend maar wel leuk. We hebben daar echt enorme lol mee gehad.
Aan het einde hadden we dan ook nog een nomikai, waar we met zijn allen wat aten en dronken. Het eten was wel heeel snel op, ik had 2 stukjes fruit een stukje aardappel en een tempura garnaal kunnen bemachtigen. Dus toen zijn we ook maar even uit wezen eten in een restaurant in de buurt. En dat was heel lekker, ik had pittige udon met een zacht gekookt ei erin en dat was heerlijk, en als toetje een pimpel paars met fel groen stukje taart XD. Die wel heel lekker was overigens.
En we hebben ook een groep gezien , die we ook nog hebben gefilmd trouwens, die op van die grote trommels sloegen en dat was echt geweldig. Zal Marlies om t filmpje vragen dan load ik dat ook even op ^^.
Maar goed dus jah dat was koi koi matsumoto. De week ervoor hadden we ook nog een karate les, alleen toen was het weer gigantisch omgeslagen dus ik had weer last van me longen/astma, dus jah ik denk doe al rustig aan, maar alsnog kreeg ik halverwege een aanval -.-. Dus het grootste gedeelte heb ik niet meer meegedaan, wat wel jammer was maar goed niks aan te doen.
En natuurlijk was Renate voor de musical ook nog vanuit Kyoto hier naar toe gekomen. Ze kwam zaterdag ochtend om 6.15 aan, ja in de ochtend. En daarna haar meegenomen naar ons appartement zodat ze haar spullen kwijt kon. En daarna naar school om dus nu met zijn allen nog een aantal keer de musical te oefenen. Dus dat gedaan ook met onze tutoren. En dat ging uiteindelijk wel goed. Daarna nog even met Renate naar de andere wezen kijken bij hun wasshoi training. En vervolgens met zijn 2en verder geoefent met het dansje.
Ja en zondag hadden we koi koi, en maandag zijn Janneke en ik naar de les geweest, maar goed ik was nog steeds zo uitgeput en me ogen hadden ook enigzins een reactie op de make-up, ondanks de vaseline, dus ik heb de helft van de les geslapen. Vond de docent ook niet erg dus ok ^^. En daarna met de rest van de meiden zijn we met zijn 5en gaan shoppen. Ik heb nu een haarstukje voorbij me yukata :). En deze kun je alleen in Japan krijgen, en dan weet ik ook zeker dat hij erbij past en dat hij er ook leuk uitziet. En nou ja op een gegeven moment waren we mensen kwijt en toen hadden we die gevonden dus gingen Nate en ik maar verder naar boven en hebben we daar wat rond geneusd en wat gekocht. En toen vonden wij purikura machines :D. (Dat zijn machines waar mee je foto's kan maken maar dan kun je er ook allerlei dingen bij kliederen, ik kijk wel of ik een foto van die foto;tjes kan maken XD). Dus dat hebben we gedaan en dat was leuk, en toen maar weer naar beneden gegaan om de rest te vinden om het vervolgens met de hele groep nog een keer te doen ^^. Want ja daar kunnen we niet zonder. En toen weer verder naar de 2de hands winkel, daarvoor ook nog naar een 2de hands boekwinkel geweest om voor Nate een Takarazuka boek te halen en ik nog wat manga enzo. Maar goed dus toen we naar de 2de hands winkel gingen voor kleding heeft Nate eindelijk een redelijk geprijsde yukata gevonden. Ik heb een leuk hoedje en een hemdje gekocht ^^. Dus het was zeer geslaagd shoppen.
Daarna nogmaals met zijn allen uit wezen eten. Manon zag dat er ook een jongen werkte die bij hun bij Wasshio zit dus we zijn daar naar binnen gegaan. En het was ook nog niet eens zo duur. En het was ook zo lekker. We hadden met zijn allen ook echt een tafel vol, Renate had spinazie gratin, spaghetti, een salade en knoflook brood, Janneke had ook salade en knoflook brood en een pizza, Marlies had erwtjes met spek en een zacht gekookt ei, en een gratin met kaas en rijst, Manon had soep, salade, spinazie gratin en gebraden vlees met kaas en stukjes aardappel, en ik Had net als Marlies de erwtjes met spek en ei, en een mixed gril met hamburger, spek, worstjes en stukjes aardappel. Dus dat was een enorm volle tafel, plus met zijn allen ook vol in gesprek wat maar goed was dat het in het Nederlands was want anders hadden de Japanners ons heel raar aangekekene denk ik.
Vervolgens nog wat toetjes, Janneke had een half frozen tiramizu met pudding (was een ding), Manon had truffel ijs, en ik had een half frozen tiramisu en een mango cheesecake met een bolletje ijs. En dat was echt zoooo lekker, volgens mij gaan we daar wel vaker eten. Dus na even uitgebuikt te hebben zijn we weer op de fiets gesprongen op weg naar huis. En onderweg kwamen we politie tegen, die ons een waarschuwing gaven omdat we iemand achter op de fiets hadden zitten. Dat mag schijnbaar niet in Japan o.o. Goed had een tutor ons wel gezegd maar we zijn buitenlanders heh daarbij moet je niet van uitgaan dat die alles weten. Plus je krijgt hier eerst ook altijd tig waarschuwingen voordat je uberhaupt een boete krijgt. Dus afgestapt en tot de hoek verder gelopen en toen weer verder gefietst, en je raad het al we waren bijna thuis en we kwamen er weer een paar tegen. Al die tijd dat we hier hebben gezeten hebben we ze niet gezien en nu zie je ze overal.
Maar goed thuis aangekomen wat spullen gedumpt en op naar de Karaoke! Daarmee begonnen we dus om een uur of 11 (laat op de avaond is het t goedkoopst) en dat tot een uur of 4 XD. Wat heel erg goed is voor je stem *ahum*, maar het was wel ontzettend leuk en gezellig ^^. Plus ik kan best nog enigszins zingen met een schorre keel weet ik nu XD. Maar goed dus na een lange avond, en halve nacht op pad te zijn geweest gingen we naar huis en naar bed want de volgende dag moest ik Renate gaan af zetten bij het station. (wel in de midag, anders hadden we het niet overleefd denk ik XD). En we zouden eerst op de fiets gaan, het is toch bergafwaarts dus dat lukt wel, maar het regende in een keer zo hard dat we toen maar besloten de bus te nemen. En daar nog eventjes met zijn 2en rond gelopen totdat we naar de bus moesten. En Manon en Marlies kwamen ook nog vanaf school hier naar toe geraced om Nate nog uit te kunnen zwaaien. En toen moest ze toch echt weg T^T. Maar als het goed is zien we haar over 3 weken weer in Kyoto ^^. Maar het was echt een geweldig weekend.
Marlies en ik hebben ook nog wat gefilmd van school dat filmpje zet ik ook nog wel ff online een keertje. Heb waarschijnlijk morgen of vrijdag nog wel even tijd omdat te doen. Want in het weekend gaan we met school naar Tokyo ^^, gaan we wel langs alles wat ik al gezien heb -.-. Dus jah word leuk om daarvoor om half 4 je bed uit te moeten. Aangezien we er 5.45 moeten zijn omdat we om 6.00 vertrekken huh -.-.
Maar goed bij deze dus nog foto's en filmpjes te goed ^^.
Ayu tot de volgende keer!!!!

Video 1: shinshuu rondleiding
http://www.youtube.com/watch?v=kr1I2O1vwtE

Video 2 : Japanse koffie automaat
http://www.youtube.com/watch?v=JLtGPm_fngg
(rest komt later + foto's)

  • 10 Juli 2012 - 14:44

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 1871
Totaal aantal bezoekers 27845

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: