golden week, Tokyo - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu golden week, Tokyo - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

golden week, Tokyo

Door: JolenedeReuver

Blijf op de hoogte en volg Jolene

09 Mei 2012 | Japan, Matsumoto

Ok weer even een tijdje geleden maar was het even vergeten om het weer een keertje te updaten ^^;.
Maar goed voor zover gaat alles nog prima hier, we hebben er nu bijna weer een normale volle week opzitten, volgende week krijgen we onze eerste toetsen dus yeah -.-.
Maar goed afgelopen week hebben we dus bijna de hele week vrij gehad vanwege Golden week. Dus we hadden de week van tevoren maar halsoverkop besloten om nog naar een Takarazuka show the gaan in Tokyo, aangezien dat het dichtste bij was en dus minder geld ging kosten. Want wij wilde uit die groep nog graag een keertje een actrice live zien, en zij gaat weg in december. En na deze show trad ze nog alleen op ergens aan de andere kant van Japan -.-, dus dat ging hem niet worden. Maar toen vonden we deze en zijn we daar naar toe gegaan.
Maar we hebben er ook maar gelijk een weekendje van gemaakt, anders is het ook zo zonde om alleen voor een show op en neer te gaan. En eerst was de planning om te kijken of we wellicht bij het host-gezin van Manon konden verblijven voor een nachtje, maar die moesten allemaal werken dus dat ging niet, en we hadden een vroege bus gepakt voor het geval dat wel ging.
Maar goed dus toen we aankwamen zijn we met zijn allen naar Harajuku gegaan, een wijk die vooral bekend staat om de mode. En daar zijn we naar takashiwadori geweest. En daar hebben Marlies en Janneke wat kleding gekocht en Manon een pruik die we kunnen gebruiken voor het toneel stuk dat we gaan opvoeren. En ik heb ook weer een leuke jurk gekocht. Ik post nog wel een keertje foto's. ^^
En daarna zijn we maar richting het hostel gegaan wat we hadden geboekt. Wat best nog wel een chill hostel was trouwens ^^. En daar zijn de rest gaan eten, ik was niet helemaal lekker van het zo vroeg opstaan en had hoofdpijn dus toen hun zijn gaan eten ben ik even gaan slapen. Voelde me daarna ook weer een stuk beter.
Toen zijn we nog Akihabara ingetrokken, waar ze dus allerlei gadget spullen en elektronica en manga en anime goods hebben. Daar zijn we op jacht gegaan naar CD's. En ik heb eindelijk de CD gevonden die ik al een tijdje wilde hebben maar een beetje duur vond worden om te importeren, tenminste alleen een cd dan ^^. Maar goed hier hadden ze hem liggen dus ik hem hem ook maar gelijk meegenomen aangezien hij hier zonder verzend kosten dus goedkoper was.En toen maar weer naar huis gegaan om ons bed in te duiken want de volgende ochtend moesten we naar Takarazuka en we wilden bij de irimachi zijn en het begon om 11 uur dus dat betekende vroeg opstaan.
Naar het ontbijt dus gelijk op pad gegaan naar het theater en daar nog wat sneeuw troupe mensen op de foto kunnen zetten :). En toen maar het theater binnen gegaan, eerst nog wel het programma boek gekocht. JA je kan niet zonder programma boek al helemaal niet als je naar die betreffende show bent geweest. Tenminste dat is de mening van de meeste fans, ik heb er ook een aantal waar ik niet naar toe ben geweest maar wel de voorstelling geweldig vond, of de betreffende persoon die er in speelde ^^.
Maar goed de show was echt geweldig, heb er absoluut geen spijt van dat we er heen zijn gegaan. Voor mensen die willen kan ik de foto's uit het programma boekje wel laten zien ^^, het word anders zo lang om op te schrijven XD. Maar we hadden wel hele goede plaatsen we zaten op de 1e rij van het balkon (dus bijna met onze neus op het podium).
Daarna konden we natuurlijk niet weg zonder eerst een foto te maken bij de trap ^^. En toen ook maar even ons uitgeleefd op de Takarazuka winkels. Het is maar goed dat we niet in de buurt van al dat spul zitten, dat zou niet goed zijn voor onze portemonnee XD. Maar ik heb nu 2 DVD's gevonden die ik wilde hebben en 2de hands, wat betekent dat ze een stuk goedkoper zijn en nu lagen ze er allebei ^^ dus maar gelijk meegenomen. De laatste keer dat ik keek lag er geen meer dus jah. En nog een hele hoop ander spul. En nadat we bij de mac hadden gegeten zijn we maar weer richting bus gegaan die ons thuis zou brengen. En daarna met zijn allen ook maar gelijk weer naar bed gekropen aangezien we pas om 00.30 thuis waren geloof ik.
En toen maar een dagje rust genomen, en ik heb ook gelijk mijn nieuwe dvd's uitgeprobeerd ^^. En de volgende dag hadden vanuit school gratis kaartjes gekregen voor soort theeceremonie ding. Wat dus eigenlijk nogal vrij klein was en buiten in een tentje. Maar het was wel leuk, er zat alleen een kopje thee bij die wel heeeeel erg bitter was. Dat was voor mij toch wat te veel van het goede. Maar we kregen er ook wat snoep bij, een koekje (wat mij kwa smaak heel erg aan lange vingers deed denken) en iets met zoeten bonen spil er bij. En met een hap daar van en dan een slok thee was het wel te doen. Maar goed dat was maar een kopje, we kregen er 3 ^^.
En ook nog door het kasteel zelf gelopen, had ik al een keertje gedaan, maar goed de rest nog niet ^^. En met dat kaartje wat we hebben gekregen mag je ook gratis naar binnen. Wat wel handig is voor souvenirs. Ze hebben hier ook van dat soort souvenir snoepgoed per streek pakketje. En die zijn daar een stuk goedkoper. Dus dat is misschien wel wat om mee naar huis te nemen ^^. Eerst maar eens kijken hoe dat ik em spullen hier allemaal weer mee krijg. ofdat een pakketje sturen, of een extra koffer goedkoper is. Een extra koffer word ook wel heel lastig om weer mee te nemen aangezien er bijn geen liften zijn op de stations in Tokyo en dat is niet handig -.-, aangezien ik ook heel vroeg weg moet, dan ben ik denk al een uur ofzo onderweg om door Tokyo te komen, en dan moet ik nog 1 1/2 uur naar Narita toen *zucht*. Maar goed dat bedenken we dan wel weer. Maar ik ga nu maar weer eens slapen, oyasumi ^^.

  • 15 Mei 2012 - 09:16

    Hanneke Bloemers:

    Hoi Jolene,

    Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt! Succes met de toetsen deze week en nog heel veel plezier!!

    Groetjes uit Oijen van
    Mario, Hanneke, Mel en Alec

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 27856

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: