Hanami en bustour - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Hanami en bustour - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Hanami en bustour

Door: JolenedeReuver

Blijf op de hoogte en volg Jolene

30 April 2012 | Japan, Matsumoto

Ok weer een tijdje geleden maar het werd weer eend tijd voor een update, we hebben het een beetje druk gehad de laatste tijd, en ik was ook een tijdje niet helemaal lekker dus jah. Maar bij deze komt er weet eentje.
Het is wel weer een weekje geleden maar we zijn met een hele groep van school mee geweest naar de hanami bij Matsumoto kasteel, even voor de duidelijkheid hanami betekent bloemen kijken letterlijk vertaald. Ik geloof dat de meesten het in Nederland het bloesem feest noemen maar ah fijn.
Dus toen zijn we tegen het begin van de middag daar naar toe gefietst, het is echt zo handig om hier een fiets te hebben heh, en toen zijn we met een hele groep onder de kersenbloesem bomen gaan zitten en hebben we at gegeten en gedronken met zijn allen. Volgens mij waren de Japanners nogal verbaasd met de hoeveelheid eten en drinken en snoep die wij hadden meegebracht. Ik denk dat ze zich een hoedje schrikken als ze zien wat we allemaal meenemen bij een picknick met onze klas thuis XD.
Het was ook heel erg lekker weer voor de verandering, het was de tot dan toe de hele tijd van dat hakkel kwakkel weer maar toen scheen de zon volop en het was ook nog eens warm. aar goed we zaten onder de bomen dus die hielden de volle zon weg ^^. Het was wel vreemd om te zien dat het zo ontzettend warm was met al die bomen in bloei maar dat er boven op de berg nog steeds sneeuw lag. En die bloem ruiken lekker joh, we zijn er daarvoor ook een keer onder door gefietst maar dat rook echt lekker. Zou niet gek voor een luchtje of zo.
Het ijs wat ik erna heb gegeten, ja ze hebben sakura ijs alleen wel in het seizoen. Maar dat rook dus ook echt net als die bloemen ^^, en het was lekker ook nog, misschien nog wel het lekkerste ijsje wat ik tot nu toe in Japan op heb. Maar goed ik hou an bijna alle soorten ijs. Alhoewel ze in Japan van van alles wat ze maar kunnen vinden een ijs smaak maken. Zo hebben ze ook wasabi ijs, tomaat, en schijnbaar ook ergens haaien vlees en koeien tongen en dergelijk waar ze ijs van maken, ik denk dat dat de eerste ijs smaken zijn die ik niet zal lusten XD, tenminste lijkt me niet erg lekker.
Daarnaast hebben we op Marlies haar verjaardag (28-4) ook nog van school uit meegedaan aan een bus tout door Matsumoto, daar kon je je voor opgeven en het was gratis dus dat leek ons wel een leuk idee, en daarna dan nog een feestje waar je dan als uitwisselingsstudent wel 100 hele yen moest betalen! ( is ongeveer 1 euro XD) Dus toen dachten we dat kan er ook nog wel bij dus daar zijn we ook naar toe gegaan.
Waar ze wel heel lekker eten hadden, en ook vers fruit! Drie keer raden waar ik het meest van gegeten heb XD. En we konden daar ook met allerlei mensen praten, daar was het eigenlijk ook voor bedoeld om meer in contact te komen met Japanners, alhoewel sommige een beetje geïntimideerd leken, ze keken wel alsof ze met ons wilden praten en dan toch weer niet. En vooral reacties van jongere kinderen zijn af en toe hilarisch sommige kijken echt alsof ze een of ander monster zien en de andere weer alsof ze een wereld wonder aanschouwen. Het blijft vreemd maar wel leuk XD. Maar goed daar hebben we dus de avond door gebracht totdat we weer naar huis gingen.
En s'vonds ook ons eerste keer naar het ziekenhuis. Het was uiteindelijk wel niks ernstigs. Een klasgenoot had een hele erge migraine aanval en had wat zwaardere medicijnen nodig om de nacht een beetje door te komen. Want degen die ze zalf had werkte niet zo goed. Dus toen hebben we we maar even een docent gebeld, want onze huisbaas kregen we niet te pakken, en die heeft ons naar het ziekenhuis gereden. Maar de volgende dag was ze wel weer helemaal in orde, wel een beetje rustig aan doen maar het was weer helemaal goed ^^, gelukkig.
En nu alleen nog wachten op Golden Week, of in het Nederlands de gouden week, dan hebben alle Japanners vrij. Dit is ook zowat een langste vakantie in het hele jaar. En dan hebben wij natuurlijk ook vrij en wij gaan deze vrijdag 4 mei, naar een Takarazuka voorstelling! Aangezien daar een actrice in zit die eind dit jaar gaat stoppen, dat had ze vorige week bekend gemaakt, en Janneke en ik wilde haar toch nog wel een keertje live zien. Dus toen zijn we maar naar shows gaan zoeken, maar ze hadden alleen nog shows als we er niet meer waren en eentje die te ver weg was. Maar toen zag ik dat er vanaf afgelopen vrijdag ook nog een show draaide in Tokyo, ook nog wel een stukje reizen maar dat kostte ons tenminste niet meer als 100 euro op en neer. Dus dat vonden we nog wel om te doen, en we hebben nog goede kaartjes ook ^^.
Dus yeah mijn tweede Takarazuka show ^^. En ik heb het verhaal ook nog eens opgezocht en het blijkt dat Nederland er enigszins in voor komt. Het gaat over de tijd van Philip de tweede en dat Nederland in opstand komt, dus ik vond dat ook nog wel lol op te lezen. Het gaat wel voornamelijk om de zoon van die koning (Don Carlos) die schijnbaar zich wil inzetten voor de Nederlanders (XD) en die plot ook iets met Isabel zijn voormalige verloofde waar uiteindelijk van besloten werd dat ze maar moest trouwen met zijn vader. Dus ja het leek ons wel een stuk interessanter dan de rest die we hadden gezien, en de kostuums zijn ook een stuk leuker ^^. Ik heb nog wel tijdschriften waar plaatjes in staan, voor degene die gedesinteresseerd zijn die kunnen komen kijken ^^.
Maar goed dat betekent dus dat we Donderdag 2 dagen naar Tokyo gaan ^^. Wat ook betekent dat ik de 2 andere blaadjes kan gaan halen die ik nog moet hebben ^^. En oh ja de show waar ik in maart naar toe ben geweest komt op DVD uit! Het is wel degene die ze in Osaka hebben opgevoerd, dus niet toen ik in de zaal zat, maar de show is het zelfde. Dus reken maar dat ik die ga halen, dan kan de rest thuis ook nog meegenieten. En Renate gaat voor mij ook via Itunes de liedjes voor mij halen, aangezien ik dat niet heb en er geen verstand van heb. Dus ze zou ze gaan kopen zodra ze het geld had wat ik ervoor naar haar heb overgemaakt dus nogmaals yeeeh!
Maar tot zover onze nieuwe belevenissen, waarschijnlijk wanneer we een beetje zijn bijgekomen van Golden Week dat ik wel weet wat post want we hebben genoeg in de planning staan voor die tijd ^^.
Groetjes!

  • 30 April 2012 - 08:50

    Betsy Wijgers:

    nou jolene je hebt het niet slecht daar dat zie ik op de fotos wel doe je best heel veel xxxxxxx van betsy

  • 06 Maart 2014 - 14:22

    Antoine Wijgers:

    Helaas is mijn moeder ( Betsy ) inmiddels overleden... Maar Jolene !, ze had het enorm met je te doen en was gek op je, en heeft ( terecht ) via je ouders een erfenis ( in geld ) voor je achter gelaten... Hopelijk kan je hier in de toekomst nog eens terug naar Jaan ?.. Greets : Antoine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 27849

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: