Dagelijks leven in Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Dagelijks leven in Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Dagelijks leven in Matsumoto

Door: JolenedeReuver

Blijf op de hoogte en volg Jolene

18 April 2012 | Japan, Matsumoto

Ok een tijdje even niks geschreven, maar goed er was dan ook niet bar veel gebeurd. Wat betekent we hebben les dus we staan om gaan naar school, doen wellicht nog wat boodschappen daarna en maken ons huiswerk en gaan naar bed.
Niet heel veel aparte dingen gedaan, alhoewel we laatst in de les eindelijk eens een keertje iets kregen wat we nog niet gehad hebben ^^ boeyah! Maar dat was dan de enige leuke verandering, aangezien ze blijkbaar vonden dat de klas te groot was (24 man) dus hebben ze ons in 2en op geslitst. Wat dus ook betekent dat iedereen nu een ander rooster heeft -.-. Maar goed het ziet er nu naar uit dat ik de vrijdag vrij heb ^^, dus dat is wel chill.
Voor de rest ben ik wat de stad gaan verkennen, blijkbaar is mijn richting gevoel toch niet zo slecht als ik dacht. Blijkbaar werkt deze beter in Japan XD.
Maar goed het ziet er naar uit dat de kersenbloesem eindelijk bloeit hier whoehoe (^O^)! En we hebben al een paar prachtige bomen gezien vandaag, (Het 3 keer niezen van Marlies had geholpen vandaag want het was zeer goed weer, terwijl eigenlijk eerst regen was voorspeld XD). En daar staan nu dus ook een aantal bomen in bloei. En toen ik besloot om maandag maar wat rond te gaan fietsen en wat postcards te gaan zoeken, waar ik er nu eindelijk een paar van Matsumoto zelf heb gevonden ^^. Toen heb ik ook al een mooie foto kunnen maken van het kasteel met bloesem ^^, een eentje met de hele mooie bergen op de achtergrond, waar ook nog sneeuw op lag. Dus dat was wel cool. En er trouwde ook een bruidspaar daar, in traditioneel Japanse kleding en daar mocht je ook een foto van maken. Dat zag er zo mooi uit. En toen stonden er in een keer random Nederlanders achter me XD. Dus dat was wel lachen.
Voor de rest zijn we vandaag nog gaan shoppen voor eel stekker voor onze laptop. Die dus uiteindelijk niet past -.-, en volgens de verkoper moest dat wel. En Sjaak had ook gezegd dat die van daar werkte dus ik snap het niet. Maar goed verder heb ik samen met Marlies en Janneke takoyaki gegeten. Ze hadden dat beiden nog nooit op en ik zei dat het lekker was en hier was het nogal goedkoop dus had ik ze op een portie getraktreet. (voor mensen die niet weten wat Takoyaki is, dat zijn deegballetjes met vis erin, meestal inktvis of garnaal, met daarover een sausje en wat vreemd dun sloerie spul, ik weet niet wat het is maar het is lekker XD). En toen vonden we ook nog diepvries groenten in die supermarkt daar beneden, het enige nadeel is wel dat die supermarkt aan de andere kant van de stad ligt -.-. Maar we vinden wel een oplossing ^^.
En we hebben eindelijk FRUIT!!!! En het is geen banaan en het is goedkoop, het is welliswaar in blik maar het is fruit! Ze hebben hier zelfs appel in blik o.o, dus dat moest ik proberen en perzik en kersjes ^^. Dus yeah voor fruit in blik XD.
Daarna zagen we daar ook een kleding winkel in de hoek zitten dus daar zijn we ook maar even rond gaan kijken, en dat blijkt dus een soort Japanse wibra/zeeman achtig iets te zijn. Maar ze hadden daar leuk kleding en goedkoop en surprise surprise ok MIJN maat :D. Dus nu heb ik er een leuk extra vest bij gekocht, want die was in de uitverkoop voor 12 euro, en hij is grijs die had ik nog geen een grijs vest geloof ik, en er staat een leuke Mickey Mouse op XD. En voor de rest nog een vaal paars t-shirt voor maar 4 euro ^^, en nog een heel gaaf ocean groen wijder kort shirt met een zwart wit getreept hempje erbij. Dus yeah ik heb Japanse kleding ^^, WAAR IK IN PAS!!!! Dus dat was even leuk, en ze hebben er ook zulke leuke coole tasjes, die ook niet zo heel duur zijn, dus dat is iets voor de volgende keer ^^.
En toen maar weer naar huis gegaan, waar ik nu dus een beetje alles in me kast aan het proppen ben XD. En oooh jah Ik heb Robijn wasmiddel gevonden, tenminste ik dacht dat ik wel tegen robijn kon. Maar het heet hier wel Fafa XD, maar er stond dat beertje op dus jah, yeay voor wasmiddel waar ik tegen kan. En ze hebben ook mijn merk shampoo en cremespoeling, dus die heb ik ook maar voor de probeer gekocht en alvast even opgesmeerd dus we zien morgen wel hoe dat heeft uitgepakt. Dan nu alleen nog uitvogelen wat ik niet kan eten -.-, want daar heb ik ook uitslag van. Japan wat doe je me aan T^T, ik krijg altijd uitslag hier. Ok dan heb ik dat thuis ook wel maar niet zo erg dat je vellen van me rug kan vegen, en rooie vlekken op me boven armen, buik en dan de bekende rooie plekken aan de binnekant van me elleboog, die nu ook in me knieholtes zitten dus ik heb ergens iets gegeten waar ik best een behoorlijke reactie op heb, ik weet alleen niet wat -.-. Maar jah ik ga er niet dood aan dat scheelt ^^, het is alleen wel heel erg vervelend -.-.
Maar goed dat was weer mijn updat van deze week. Als er iets speciaals is post ik wel aparte posts, en anders eentje in de week ^^, aangezien er niet zo heel veel spannends gebeurt, en ik kan wel hele verhalen van de les er op gooien maar (bijna) niemand hier snapt Japans dus jah daar hebben jullie weinig aan denk ik XD.
Maar groetjes en tot de volgende keer!

  • 18 April 2012 - 14:14

    Irene:

    Zitten jullie nog wel in dezelfde klas? Groetjes uit Kyoto ^^

  • 19 April 2012 - 04:33

    Jolene De Reuver:

    Hey Irene, nee niet allemaal, ik zit alleen nog met Janneke samen, en Cherine dan van onze klas, de rest is in de andere klas gezet

  • 22 April 2012 - 16:59

    Bennie En Rian:

    Hoi Jolene
    Hoe is het er mee bedankt voor de kaart kei leuk.
    Wij denken toch wel aan je hoe zal ze het daar maken je bent toch een eind van huis
    Wij zullen er zaterdag een knalfeest van maken.
    Nou de groetjes van ons we laten wel weer iets van ons horen veel succes met je studie.

    Bennie en Rian


  • 22 April 2012 - 17:06

    Brian En Rowena:

    beste jolene,
    hoe is het in Matsumoto?
    en met je studie?
    wij wensen jou daar een leuke tijd,
    en dat je er veel van leerd.
    wij vinden het knap dat je zo'n lange tijd weg kan zijn van huis(nog 5 maanden)
    nog veel succes, en maak maar veel plezier we horen nog wel iets van jou
    groetjes uit nederland,
    brian en rowena

  • 09 April 2014 - 11:20

    Omaema:

    yooww

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 27848

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: