Avonturen in Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Avonturen in Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Avonturen in Matsumoto

Door: JolenedeReuver

Blijf op de hoogte en volg Jolene

16 Juni 2012 | Japan, Matsumoto

Ok aangezien een aantal foto's even op zich laten wachten plaats ik eerst maar even een verslagje en voeg ik de foto's later wel toe.
Dus weer even tijd om te kunnen zitten en schrijven, in de tussentijd al weer een hoop leuke dingen gedaan. Ten eerste hadden we Kendo les. Voor de mensen die geen flauw idee hebben wat dat is, dat is een Japanse vechtsport waarbij ze zwaarden (ken) gebruiken.
En dat was best wel leuk, leuker dan ik verwacht had eigenlijk ^^. We hadden eerst een beetje uitleg over de sport zelf en de geschiedenis en zo, daarna even wat basis technieken en toen mochten we ze uit proberen op de mensen die de docent had gevraagd om te helpen. En ook op een aantal klasgenoten die al zon pakje aankregen (heb foto's komen later even geduld). Maar dan kreeg je ook een soort pantser voor en daarop moest mensen dan meppen met je "zwaard", door de jaren heen vanwege veiligheid redenen zijn ze nu gemaakt van bamboe.
En het was vooral lachen toen hun ook handbeschermers en een helm opzette en we hun daar moesten gaan meppen. De meeste gaven ook echt zon heel zacht tikje, maar je kunt ze eigenlijk gewoon flink meppen want je voelt er niks van ^^.
En toen hadden dus ook van die broeken erbij aan en die hebben een beetje wijde pijpen, dus toen Manon op die gast af liep bleef ze met haar voet in die pijp haken, en om dat ze ook nog dat pantser aan had gleed ze over de vloer heen. Ze kon er zelf nog om lachen, ze had verder niks. Maar goed dat was wel grappig, we hebben een nieuwe sport ontdekt, Kendo slide XD.
Voor de rest zijn we ook met de klas naar een les potten bakken of iets dergelijks geweest. Dan wel volgens traditionele Japans gebruik heh, En daar hebben we bakjes, kopjes met schotels en zo leren maken. En dat was best wel leuk om te doen. En je mocht op t einde dan ook zelf een kleur kiezen, en word dat ook voor je geverfd en dan krijgen we ze op school bezorgd. En dan kun je je eigen werk er uit zoeken en mee nemen. Dus jah we zijn ook nog eens heel creatief bezig hiero ^^.
Kwam nog wel bijna te laat voor die les, omdat ik nog even een theater kaartje moest reserveren. Maar dat is uiteindelijk ook gelukt. Maar goed ook want ik had maar een dag dat ik kon en die was toen ik thuis kwam ook helemaal uitverkocht. Maar ik heb een kaartje woehoe. Aangezien een paar mensen daar met "pensioen" gaan, om het zo maar even te vertalen. Ze gaan dan weg bij dat bedrijf maar waarschijnlijk stoppen ze niet helemaal met werken (kan natuurlijk wel). Maar goed dat betekent dat je ze in hun stukken in ieder geval niet meer kan zien, en er zaten toch wel een paar favorieten van mij tussen, dus ja die moest ik nog wel een laatste keer gaan zien.
Dat en het stuk zelf is ook geweldig van wat ik aan voorstukjes en foto's heb gezien ^^. Dus daar ga in Tokyo naar toe. Plus dan kan ik ook gelijk de DVD kopen van de show waar ik in Maart naar toe ben geweest, die word dan uitgebracht dus yeah voor twee vliegen in een klap XD.
En verder heeft de tutor van Manon ons ook nog meegenomen naar een grote tweede hands winkel hier in de stad, wel een eindje fietsen maar we zijn Nederlanders dat overleven we wel XD, Maar goed we gingen daar kijken voor kleding wat we eventueel voor onze musical kunnen gebruiken. Dat vonden we niet maar wel een aantal andere hele leuke kleding voor ons zelf ^^. En ook nog heel goedkoop.
Daarnaast heb je dan ook nog een groot gebouw liggen waar ze spellen, dvd's en boeken enzo van alles en nog wat verkopen. Ik heb daar een hele manga serie voor 7 euro gekocht. Voor de mensen die geen benul hebben wat 1 boekje in NL kost ong van 8 - 12 euro. Dus daar kan ik er in NL nog geen een van kopen. Plus ze zijn in het Japans :), die vind je in NL zowieso al heel moeilijk.
Maar goed dat dus ook al een hele stapel van gekocht als je de prijs hier bij de verzond kosten naar huis optelt ben je alsnog veeel goedkoper uit.
Plus ik heb nog een hele leuke nieuwe Yukata gekocht. (Japanse zomer kleding) Dat heeft iets weg van een kimino maar de stof is veel lichter, en het is ook een heel stuk goedkoper. En nu heb ik eindelijk een blauwe haha ^^. Ze hadden er nog meer mooie hangen, maar ik denk dat ik eerst maar even Kyoto af wacht voordat ik er wellicht nog een ga halen, ze zijn daar namelijk heeellerg goedkoep. Plus die dingen wegen ook niks dus jah makkelijk om mee tenemen ^^.
En nog het belangrijkste het pakketje van thuis is eindelijk aangekomen!!! Woehoe *springt gat in de lucht* Dus even een dikke knuffel voor mijn mama en papa die het hebben opgestuurd. Voornamelijk Mama aangezien die de boodschappen heeft gedaan ^^. Lange leve de beste ouders ter wereld :).
Maar goed voor zover was het dit alweer. Er komen nog foto´s bij en een filmpje ^^ hehe. dus staaay tuned.
Hier alvast fimpje nummer 1. Japans snoepgoed dat ik heb gevonden en uit geprobeerd ^^.
http://www.youtube.com/watch?v=Y9n5_p-RnwM

Verder nog een de heen reis naar Matsumoto ^^, in de bus
http://www.youtube.com/watch?v=SKLo4_NmUsA

En hij is eindelijk klaar met uploaden Yeah! terug weg naar huis
http://www.youtube.com/watch?v=6Fq4kqQDud8

  • 17 Juni 2012 - 08:39

    Rini,astrid En Sem:

    Hoi lieve,
    Zo te zien én te horen heb je het naar je zin daar, je hebt weer een mooi verslag én het is erg leuk om te lezen wat je allemaal doet én mee maakt,(lijkt de wereld toch niet zo heel groot,haha).mooie foto's, je ziet er goed uit.hier gaat ook alles zijn gangetje het, weer is zeker veel slechter dan bij jouw brr vies.maar goed tot snel vrouwke én heel veel plezier nog, veel liefs groetjes rini astrid én sem, (sorry van schrijffouten op de mobiel geschreven,pff)


  • 17 Juni 2012 - 10:09

    Monique :

    Hoi Jolene, hier (eindelijk) een keer een berichtje van mij. Je "fijne" nichtje was me al voor en dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. Ik kan je zeggen dat ik altijd met plezier naar je verhalen lees, ik lees ze meestal op het werk dat is tenminste ff wat anders dan die saaie post. Daarna hebben we (mijn collega en ik ) ook meteen weer gespreksstof waar we ons ook weer een uur mee vermaken en zo kruipt de dag voorbij totdat het vijf uur is. Maar ik ben blij dat het je zo goed gaat en zo te zien en te horen heb je ook leuke medestudenten. Het zijn leuke filmpjes, zo krijgen we ook een beeld van het dagelijks leven in japan op de rijstvelden na lijkt het wel een beetje op europa. Nou ik hoor/zie je volgende avontuur wel weer tegemoet groetjes en nog veel plezier daar.
    P.s. ook de groeten van Willijan en Esmée.

  • 23 Juni 2012 - 20:15

    Margot:

    Hoi Jolene,

    Heb gezellig met jullie mam de
    filmpjes en foto's zitten kijken.
    Jullie pap en mam zijn nou bij
    ons op visite. Fijn dat het zo
    goed met je gaat.
    Veel succes verder en de groeten
    aan je vriendinnen .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 27850

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: