Recap - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu Recap - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Jolene Reuver - WaarBenJij.nu

Recap

Door: JolenedeReuver

Blijf op de hoogte en volg Jolene

09 April 2012 | Japan, Matsumoto

Ok even wat foto´s betreft ik kan op deze site in totaal maar 150 foto´s plaatsen dus ik kan niet alles erop zetten. Voor familie en vrienden ik zet ze wel op Facebook dus daar kun je ze allemaal vinden ^^.
Maar de afgelopen dagen hebben we veel gedaan, we hebben in middels een mobiele telefoon yeah ^^. Dus we zijn nu voor de mensen hier bereikbaar, je bent ook overal verplicht om je telefoon nummer op te geven dus we konden ook echt niet zonder. En we hebben de campus verkend en te horen gekregen waar we zijn geplaatst.Alle Nederlanders zitten in class c, dat is zowat het hoogste wat er is. En daar hebben we ook vandaag wat info over gehad hoe en wat de lessen zijn verdeeld. Waar we mee gaan werken enz. Betekent dus ook dat we weer allemaal lesboeken moeten gaan kopen, gelukkig heb ik wel al wat schriften enzo gehaald dan heb ik die alvast binnen.
Maar goed we blijven maar geld uit geven hier want alles is nogal duur, voornamelijk omdat wij zijn gewent om meer groente te eten en dat is hier echt ongelooflijk duur. Voor een bloemkool bijvoorbeeld betaal 4/5 euro, en dan is het nog maar een kleintje. Dus voor het gekd waar we in Nederland een week mee kunnen doen, hebben we dat er hier in 1, 2 dagen doorheen dus jah het leven is hier ontzettend duur.
En daarnaast is het ook nog eens koud. Vandaag en gister viel het wel mee. Maar de dagen ervoor heeft het gesneeuwt hier. Het bleef dan wel niet liggen maar het was wel heeeeel koud. Dus toen we gingen shoppen zondag, ja dat kan in Japan dan zijn er winkels gewoon open, gingen we ook kijken voor warmere kleding. Althans ik ging kijken wat ze hadeen kwa trui of iets dergelijks maar ik paste er niet in -.-. Als ik dus wat kleding wil kopen moet of van die hele wijde truien die Japanners aatrekken of naar de heren afdeling. En dat zag er wel een beetje vreemd uit dis heb ik die maar laten hangen XD.
Maar goed we hebben ook al wat lessen uitgezocht die we naast al onze Japanse vakken gaan doen. We mogen ernaast 2 volgen, en de 1ste 2 weken mag je ze nog gaan uitproberen, dus ik heb er 8 gevonden die me wel leuk leken en die ga ik maar eerst even uitproberen ^^. En daarna zie ik wel welke ik ook echt wil gaan volgen,
Maar nu dan eindelijk internet op onze kamers yeah! Dus we kunnen nu wat vaker updaten. en lekker dingen op ons gemak uploaden en van dat soort dingen. Nu alleen nog gaan regelen met de bank wanneer ze ons onze bankpasje kunnen gaan brengen, want die brengen natuurlijk gewoon de pasjes s´ochtends terwijl er in dit huis alleen maar studenten wonen die dan les hebben. Lekker slim maar goed. We hebben tenminste internet ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolene

Ik ben een persoon met een breed scala aan interesses, waaronder cultuur, literatuur, geschiedenis taal. Met name daarin Japan, want ik heb Japans gestudeerd. Dus jah veel anders kan het ook niet. Heb destijds voor me studiestage een blog aangemaakt, en dacht laat ik dat voor een aankomende korte reis weer doen. Dus zo kan ik mijn avonturen weer eens documenteren (en hoeft mijn nichtje niet lang te wachten op foto's van wat ik mee maak ^^.)

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 27866

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 08 December 2015

JLPT in Londen

23 Maart 2012 - 03 September 2012

Mijn Studie stage in Japan

Landen bezocht: